خبر فوری

 
 
وزیر برنامه ریزی پاکستان: همکاری مبتنی بر مشارکت استراتژیک با چین، امتحان خود را در هر دوره ای پس داده است
کد خبر :610515082

15:35 1402/01/14


برچسب ها : بندر گوادر, پاکستان و چین, پروژه سی پیک, روابط تجاری, روابط دوجانبه, سرمایه گذاری, سی پیک,

پروفسور احسن اقبال وزیر برنامه ریزی و توسعه فدرال پاکستان طی نشستی با روسا و نمایندگان اندیشکده های برجسته چین، گفت: همکاری مبتنی بر مشارکت استراتژیک با چین، امتحان خود را در هر دوره ای پس داده است.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| پروفسور احسن اقبال وزیر برنامه ریزی و توسعه فدرال پاکستان طی نشستی با روسا و نمایندگان اندیشکده های برجسته چین، با بیان اینکه همکاری مبتنی بر مشارکت استراتژیک با چین، امتحان خود را در هر دوره ای پس داده و این امر فواید حتمی زیادی برای مردم دو کشور داشته است، گفت: پروژه های سی پیک، چشم انداز اقتصادی پاکستان را متحول کرده و پایه محکمی برای رشد اقتصادی پایدار، ایجاد کرده است.

وی افزود : به منظور تبدیل گوادر به مرکز تجارت و صنعت منطقه، دو کشور پاکستان و چین باید ضمن سرعت بخشیدن به تلاش های خود، پروژه های ام ال1 و دیگر پروژه های مهم انرژی را در اولویت قرار دهند.

وزیر فدرال پاکستان ضمن ستودن نقش مثبت چین برای بهبودی روابط ایران و عربستان سعودی، اظهار داشت که این امر موجب گسترش صلح و تجارت منطقه ای می شود. جنگ اوکراین این امر را به اثبات رسانده است که تنش ها برای کل جهان خطرناک هستند، پاکستان از نزدیک شاهد تنش و جنگ بوده است و به همین منظور اسلام آباد عملکرد چین برای مستحکم نمودن صلح جهانی را مورد ستایش قرار می دهد.

وی گفت که به دلیل سی پیک، چین به بزرگترین شریک سرمایه گذاری و تجاری پاکستان در ده سال گذشته تبدیل شده است و هر دو طرف مشتاق هستند تا شتاب روابط اقتصادی و تجاری کلی را در آینده حفظ کنند. فاز بعدی سی پیک شامل همکاری های صنعتی و پیوند های بین کسب و کار ها است.

وی بر لزوم بهره مند شدن از تجربه چین برای توسعه صنایع در مناطق ویژه اقتصادی پاکستان با الگوی چینی تاکید کرد و گفت: زیرا راه حل دائمی بحران اقتصادی پاکستان در رشد سریع صادرات است.

وزیر فدرال پاکستان ضمن قدردانی از علاقه شرکت های چینی به سرمایه گذاری در پاکستان، روابط عمیق اقتصادی و تجاری دو کشور را مورد تاکید قرار داد و در مورد اقداماتی برای ایجاد فضای مساعد جهت سرمایه گذاری چینی ها در صنایع صادراتی محور در پاکستان بحث کرد و حضار چینی خواست تا پیشنهادات خود را ارائه دهند.

ارسال نظر

 
1