خبر فوری

 
 
وزیر بازرگانی و حمل و نقل پاکستان : علت اصلی عدم تکمیل شدن پروژه خط گازی پاکستان_ایران ، ترس پاکستان از آمریکا است
کد خبر :306362110

21:33 1398/01/18


برچسب ها : آمریکا, ایران, پاکستان, تجارت, خط گازی, عربستان سعودی,

علی حیدر زیدی وزیر فدرال بازرگانی و حمل و نقل پاکستان طی گفتگو در شبکه خصوصی، علت اصلی عدم کامل شدن پروژه خط گازی پاکستان_ایران را ترس پاکستان از آمریکا خواند


 

به گزارش راز نیوز، علی حیدر زیدی وزیر فدرال بازرگانی و حمل و نقل پاکستان طی گفتگو در شبکه خصوصی، علت اصلی عدم کامل شدن پروژه خط گازی پاکستان_ایران را ترس پاکستان از آمریکا خواند و افزود : درحالی که کشور ایران خط گازی را تا بلوچستان پیشبرد، اما با این وجود نیز ما جرأت ادامه این خط گازی و وارد کردن آن به داخل را نداریم. هند همچنان درحال خرید نفت از ایران است، اما ما تاکنون نتوانستیم خط گازی را تکمیل سازیم. ما باید به طور فوری این پروژه را تکمیل سازیم. همچنان که ما از عربستان سعودی نفت می‌خریم، باید از ایران نیز گاز خریداری کنیم. علت اصلی عدم تکمیل پروژه خط گازی پاکستان_ایران ترس ما از آمریکا است. من برای این وزیر پاکستان نشده ام که تنها پرچم را بر خودروی خود به نمایش گذارم. من نه وزیر ایران هستم و نه وزیر کشورهای چین و عربستان سعودی، اما تکمیل این پروژه به سود پاکستان خواهد بود.

لازم به ذکر است که پروژه خط گازی پاکستان_ایران طی یک دهه گذشته بلا تکلیف مانده و علت اصلی آن نیز گفته می شود که فشارهای آمریکا و کشورهای عربی بر پاکستان است، که نمی خواهند کشور پاکستان از بحران انرژی خارج شود و با کشور همسایه خود ایران روابط تجاری، دیپلماتیک و اقتصادی مستحکم داشته باشد.

ارسال نظر

 
1