خبر فوری

 
 
وزیر ایالت بلوچستان: بسته شدن مرز با افغانستان باعث کاهش تروریسم شده است
کد خبر :610514673

14:39 1399/04/19


برچسب ها : پاکستان و افغانستان, مرز چمن,

میر ضیاء الله لانگو وزیر داخلی ایالت بلوچستان طی گفتگو با مطبوعات خارجی گفت: بسته شدن مرز مشترک با افغانستان باعث کاهش چشمگیر حوادث تروریستی شده است.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| میر ضیاء الله لانگو وزیر داخلی ایالت بلوچستان طی گفتگو با مطبوعات خارجی،  طی اشاره به بسته شدن مرز مشترک با افغانستان که باعث کاهش چشمگیر حوادث تروریستی شده است، گفت: عناصر تروریستی با استفاده از مرز چمن وارد خاک پاکستان میشدند و به همین منظور در حال تغییر برنامه رفت و آمد از این مرز هستیم. وی افزود: هند به طور مستقیم در رویداد های تروریستی در خاک پاکستان نقش دارد و افغانستان اجازه استفاده از سرزمین خود در این زمینه را به هند می دهد. مرز چمن پاکستان و افغانستان دیگر چون گذشته در دسترس نیست و قوانین رفت و آمد جدیدی اعمال خواهد شد. به افرادی که به دلیل بسته شدن مرز و رفت و آمد با مشکلات مواجه خواهند شد نیز تسهیلاتی ارائه خواهیم کرد. دولت به این افراد پیشنهاد کمک طی عضویت در برنامه "احساس"  را داده است، افرادی که با بسته شدن مرز مشاغل خود را از دست می دهند، دولت برای ارائه تسهیلات به آنها، قربانی خواهد داد.

وزیر ایالت بلوچستان در ادامه طی گفتگو در مورد مسئله افراد ربوده شده گفت: اپوزیسیون یا دولت های قبلی، هیچکدام به طور صحیح به این موضوع رسیدگی نکردند، تعداد واقعی این افراد همان طور که خانواده هایشان ابراز داشتند 300 نفر است که 100 تن آزاد شده و به خانه های خود بازگشته اند و مابقی افراد نیز به زودی آزاد خواهند شد.

 

لازم به ذکر است اعتصاب مردم محلی مرز چمن به سی و ششمین روز خود وارد شده و مردم طی اعتراضات خود درخواست بازگشایی این مرز، رفت و آمد همچون گذشته و لغو شرط داشتن پاسپورت و ویزا برای رفت و آمد را کرده اند.

ارسال نظر

 
1