خبر فوری

 
وزیر امور مذهبی پاکستان: یادداشت تفاهم با ایران برای تسهیل زائران پاکستانی به زودی نهایی می شود
کد خبر :1315749507

16:26 1401/04/23


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و ایران, تهران, توافقنامه, حج, حج و زیارت, دیدار, روابط دوجانبه, زائران, زائران پاکستانی, زائرین, مکه, وزیر امور مذهبی, وزیر امور مذهبی پاکستان, یادداشت تفاهم,

مفتی عبدالشکور وزیر امور مذهبی پاکستان طی دیدار با هیئت حج ایران در مکه در گفتگو با مقامات ایران من جمله سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج، با بیان اینکه زیارت اماکن مقدسه در ایران، عراق و سوریه موجب رشد ایمان می شود و به زودی یادداشت تفاهم با ایران جهت تسهیل زائران پاکستانی نهایی می شود، گفت...


مکه: به گزارش راز نیوز| مفتی عبدالشکور وزیر امور مذهبی پاکستان طی دیدار با هیئت حج ایران در مکه در گفتگو با مقامات ایران من جمله سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج، با بیان اینکه زیارت اماکن مقدسه در ایران، عراق و سوریه موجب رشد ایمان می شود و به زودی یادداشت تفاهم با ایران جهت تسهیل زائران پاکستانی نهایی می شود، گفت: خواستار توافقی با ایران هستیم که باعث ایجاد امنیت، آرامش و آسانی برای زائران باشد.

وی ضمن تشکر از مقامات عربستان سعودی به منظور فراهم کردن فرصتی جهت دیدار با هیئت های کشورهای برادر اسلامی، اظهار داشت: احیای حج بین المللی و بهترین تمهیدات برای حجاج توسط پادشاه و ولیعهد عربستان سعودی قابل تقدیر است.

وی افزود: قانون اساسی پاکستان در برابر توهین به مقدسات بسیار حساس است و روحیه ایرانی قابل تقدیر می باشد.

رئیس هیئت ایران در این میان با بیان اینکه کشور های ایران، پاکستان و عراق دوسال قبل در واکنش به بی حرمتی به قرآن به صورت مشترک واکنشی موثر بروز دادند، اتخاذ استراتژی یکپارچه در زمینه مسائل و مشکلات مشترک امت اسلامی را از ضرورت های زمان حاضر عنوان کرد.

براساس گزارش: هیئت ایران در گفتگو با وزیر امور مذهبی پاکستان اظهار داشت که حج مایه وحدت امت اسلامی است و برای ارتقای همکاری های متقابل با یکدیگر همکاری خواهند کرد. همچنین از وزیر پاکستان دعوت شد برای تکمیل هرچه سریعتر قرار داد زیارتی، تبادل هیئت های علما و قاریان به ایران سفر کند.

ارسال نظر

 
1