خبر فوری

 
 
وزیر امور مذهبی پاکستان:برای مقابله با تفکر تکفیری از قم،نجف و جامعه الازهر مصر کمک خواهیم خواست
کد خبر :1130804389

15:29 1397/06/01


برچسب ها : پاکستان, تکفیریت, جامعه الازهر, قم, نجف,

برای خاتمه بخشیدن به تفکر تکفیری تمام سعی خود را خواهیم کرد


 

وزیر امور مذهبی پاکستان در اولین مصاحبه خود با اسلام تایمز گفته است:برای خاتمه بخشیدن به تفکر تکفیری تمام سعی خود را خواهیم کرد،قبل از هر چیز باید بین تمامی مذاهب مختلف موجود در کشور،فضای اتحاد و صمیمیت را برقرار کنیم،ما باید با جلب اعتماد رهبران مذاهب از آنها برای برقراری وحدت در سطح پاکستان استفاده کنیم.

وی گفت:ما باید روابط سرد دولت و مذاهب را بهبود بخشیم و من میخواهم نقش پل و واسطه را در این بین داشته باشم و سیاست های دولت در امور مذهبی را به صورت پیغام به گوش رهبران مذاهب برسانم.

صاحبزاده نورالحق قادری در پاسخ به این سوال که سیاست و راهکار شما برای مقابله با تکفیریت چیست؟گفت که سیاست ما این است که با جدیت تمام برای مقابله با این تفکر تلاش کنیم و برای موفقیت بیشتر در این امر از مراجع مذهبی بین المللی،همچون قم،نجف و جامعه الازهر مصر بهره خواهیم برد.وی گفت این تفکر،ضرر بسیار زیادی به مسلمانان وارد کرده است.

خبرنگار اسلام تایمز در سوالی از وی پرسید که شما به عنوان وزیر امور مذهبی،چه پیامی را به ملت پاکستان خواهید داد؟

صاحبزاده نورالحق قادری در پاسخ گفت که من به مردم پیام همدلی و اتحاد میدهم و از آنها میخواهم که خود را زیر یک پرچم واحد،یعنی اسلام تصور کنند و از کافر و گمراه خواندن دیگران،اجتناب کنند و از بحث و جدل در اموری که باعث ایجاد تنفر و دشمنی گردد پرهیز کنند.

ارسال نظر

 
1