خبر فوری

 
وزیر امور خارجه چین: باید تحریم های اقتصادی علیه افغانستان پایان یابد
کد خبر :1752809195

14:05 1400/07/02


برچسب ها : افغانستان, تحریم, تحریم های اقتصادی, چین و افغانستان, دولت طالبان افغانستان, وانگ یی, وزیر امور خارجه چین,

وانگ یی وزیر امور خارجه و عضو شورای دولتی چین طی گفتگو در نشست مجازی وزرای خارجه جی20، گفت: باید تحریم های اقتصادی علیه افغانستان پایان یابد


پکن: به گزارش راز نیوز| وانگ یی وزیر امور خارجه و عضو شورای دولتی چین طی گفتگو در نشست مجازی وزرای خارجه جی20، ضمن تاکید بر اینکه باید تحریم های یکجانبه اعمال شده علیه افغانستان پایان یابند، افزود: ذخایر ارزی افغانستان سرمایه های ملی است که باید مردم از آن برخوردار باشند و توسط مردم استفاده شود، نباید از این دارایی ها به عنوان چانه زنی برای اعمال فشار سیاسی بر افغانستان استفاده شود.

وی افزود: در وضعیتی که بیشتر کشور ها درحال عمل به سیاست "نگاه کن و منتظر باش" هستند، چین گفته است که پس از اشغال توسط طالبان آماده تعمیق روابط مبتنی بر دوستانه و همکاری است. چین همچنین آمادگی خود برای برقراری ارتباط با رهبران دولت جدید طالبان در افغانستان را ابراز داشته بود و برپایی دولت را برای ساخت مجدد اقدامی ضروری دانسته بود.

گفتنی است سخنگوی وزارت امور خارجه چین ماه گذشته گفت که "طالبان بارها ابراز امیدواری کرده اند که روابط خوبی با چین داشته باشند و منتظر مشارکت چین در بازسازی و توسعه افغانستان هستند. "

وی افزود: "ما از این استقبال می کنیم، چین به حق مردم افغانستان برای تعیین آزانه سرنوشت شان احترام می گذارد و خواهان مناسبات مبتنی بر دوستانه و همکاری با افغانستان است. "

این بیانیه وزارت امور خارجه چین پس از اظهارات سهیل شاهین سخنگوی طالبان بیان شد .

ارسال نظر

 
1