خبر فوری

 
 
وزیر امور خارجه پاکستان: پس از سفر به عربستان سعودی، در رابطه با کشمیر اقدامات مهمی انجام خواهیم داد
کد خبر :1868412597

17:24 1398/06/26


برچسب ها : پاکستان, شاه محمود قریشی, عربستان سعودی, هند, وزیر امور خارجه, کشمیر,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی سخنرانی در مراسمی در شهر لاهور گفت: 19 سپتامبر (28 شهریور) به همراه نخست وزیر به عربستان خواهم رفت، در عربستان سعودی باتوجه به نشست های مهم قدم ها را بر خواهیم داشت.


لاهور: به گزارش راز نیوز، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی سخنرانی در مراسمی در شهر لاهور ایالت پنجاب، پس از اشاره مفصل به اقدامات صورت گرفته توسط پاکستان در سطح دیپلماتیک و بین المللی برای کشمیر، ابراز داشت که سازمان همکاری اسلامی OIC پس از مسئله فلسطین تشکیل شد، در این سازمان درمورد مسئله فلسطین نیز یکنواختی و اتحاد نمانده است، درپی سیاست های موفقیت آمیز، 58 کشور در ژنو موضع پاکستان را تایید کردند، او آی سی با قانون منع آمد و شد در کشمیر مخالفت کرد، در شورای حقوق بشر نقض حقوق اساسی کشمیری ها را برجسته سازی کردیم، جهان موضع هند را رد کرد، علیرغم مخالفت ها کشمیر در دستور کار پارلمان اتحادیه اروپا قرار دارد، برای نخستین بار صدایی به نفع کشمیر در پارلمان اتحادیه اروپا سر داده شده است.
وی افزود، 19 سپتامبر (28 شهریور) به همراه نخست وزیر به عربستان خواهم رفت، در عربستان سعودی باتوجه به نشست های مهم قدم ها را بر خواهیم داشت. سازمان های حقوق بشری، جوامع پاکستانی و کشمیری در سراسر جهان فعال هستند، درحالی‌که هند به علت اقدامات نریندرا مودی تقسیم شده است.

ارسال نظر

 
1