خبر فوری

 
 
وزیر امور خارجه پاکستان: پاکستان و چین برادران آهنی و شرکای استراتژیکی هستند
کد خبر :1789084774

15:25 1400/05/27


برچسب ها : افغانستان, پاکستان و چین, شاه محمود قریشی, طالبان افغانستان, وزیر امور خارجه پاکستان, وزیر امور خارجه چین,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی گفتگوی تلفنی با وانگ ژی وزیر امور خارجه چین، ضمن تاکید بر اینکه افغانستانی توام با صلح و ثبات برای منطقه اهمیت ویژه ای دارد، پاکستان و چین را دو برادر آهنی و شرکای استراتژیکی خواند .


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی گفتگوی تلفنی با وانگ ژی وزیر امور خارجه چین، ضمن تاکید بر اینکه افغانستانی توام با صلح و ثبات برای منطقه اهمیت ویژه ای دارد، پاکستان و چین را دو برادر آهنی و شرکای استراتژیکی خواند و افزود: پاکستان برای برپایی صلح و ثبات در افغانستان از جهت اهمیت ویژه آن برای منطقه، از ماموریت صلح افغانستان به صورت قاطع و جدی حمایت کرد. وی همچنین همتای چینی خود را از اجلاس کمیته امنیت ملی پاکستان برگزار شده به رهبری عمران خان نخست وزیر پاکستان در مورد وضعیت افغانستان و استراتژی آینده، آگاه کرد و افزود: در وضعیت فعلی حفاظت از مردم و حقوق افغانستان بسیار ضروری است.

شاه محمود قریشی ضمن تاکید بر حل جامع سیاسی مسئله افغانستان از طریق همکاری تمامی افغان ها، ادامه داشتن حمایت جامعه بین المللی از مردم افغانستان را امری ضروری و غیرقابل انکار توصیف کرد و افزود: بین الملل باید به کمک های اقتصادی خود در خصوص افغانستان ادامه دهد. وی همچنین از تلاش های پاکستان برای خارج کردن نیروهای دیپلماتیک و رسانه های بین المللی از افغانستان گزارشی ارائه کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه پاکستان و چین دو برادر آهنی و شرکای استراتژیکی هستند، گفت: سنت تماس و هماهنگی نزدیک بین دو کشور در مورد موضوعات مورد علاقه و اهمیت مشترک، وجود دارد. قریشی همچنین همتای چینی خود را از سفر های احتمالی خود جهت کسب توافق رای باتوجه به وضعیت درحال تغییر افغانستان مطلع ساخت.

ارسال نظر

 
1