خبر فوری

 
 
وزیر امور خارجه پاکستان: پاکستان مصمم برای تقویت تعاملات دوجانبه با تاجیکستان است
کد خبر :293619050

14:32 1400/03/12


برچسب ها : امامعلی رحمان, پاکستان و تاجیکستان, دیدار سیاسی, رئیس جمهور تاجیکستان, شاه محمود قریشی, وزیر امور خارجه پاکستان,

امام علی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان دیدار کرد. گفتنی است در این دیدار سهیل محمود معاون وزیر امور خارجه پاکستان و عمران حیدر سفیر پاکستان در تاجیکستان نیز حضور داشتند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| امام علی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان دیدار کرد. گفتنی است در این دیدار سهیل محمود معاون وزیر امور خارجه پاکستان و عمران حیدر سفیر پاکستان در تاجیکستان نیز حضور داشتند.

شاه محمود قریشی در این نشست ضمن عرض خوش آمدید به رئیس جمهور تاجیکستان، اظهار داشت که پاکستان مصمم برای تقویت بیشتر روابط دوجانبه با تاجیکستان است و تکمیل به موقع پروژه های مهمی چون کاسا 1000 می تواند کمکی به ایجاد یک کریدور انرژی بین آسیای جنوبی و مرکزی کند. پاکستان به همراه افغانستان تلاش های مخلصانه خود جهت برپایی صلح در منطقه را ادامه خواهد داد.

وی در ادامه با اشاره به دیدار های خود طی سفر اخیرش به تاجیکستان، از رئیس جمهور تاجیکستان بابت برگزاری موفقیت آمیز نشست "قلب آسیا" قدردانی کرد و گفت: روابط تاریخی برادرانه میان دو کشور برقرار هستند که بر مبناهای مشترک مذهبی، فرهنگی استوار هستند. تلاش های رهبران عالی رتبه دو کشور برای  تقویت بیشتر مراسمات و استحکام آنها میان دو کشور پاکستان و تاجیکستان امری خوشایند است و ظرفیت زیادی برای گسترش همکاری ها و روابط تجاری دوطرفه وجود دارد. پاکستان و تاجیکستان متعهد به افزایش همکاری های دوجانبه در بسیاری از زمینه ها از جمله آموزش، مسکن، توسعه زیر ساخت ها، فناوری و انرژی هستند.

وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه رئیس جمهور تاجیکستان را از نتایج تلاش های مخلصانه پاکستان به منظور برپایی صلح در افغانستان آگاه کرد و ابراز داشت: پاکستان برپایی صلح پایدار در افغانستان را برای توسعه و ساخت منطقه امری ضروری می داند. تلاش های تاجیکستان در زمینه صلح افغانستان نیز ستودنی هستند.

ارسال نظر

 
1