خبر فوری

 
وزیر امور خارجه پاکستان: رفع مسدودی اموال افغانستان در خروج این کشور از بحران انسانی کمک می کند
کد خبر :1129296536

14:09 1400/06/31


برچسب ها : افغانستان, پاکستان و آمریکا, شاه محمود قریشی, ماموریت صلح, مجمع عمومی سازمان ملل متحد, نیویورک, وزیر امور خارجه پاکستان,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی ملاقات مجازی با انجمن مطبوعات خارجی در حاشیه هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با بیان اینکه باز شدن اموال بلوکه شده افغانستان در خروج این کشور از بحران انسانی کمک می کند گفت: عملکرد مسئولانه به نفع خود طالبان است.


نیویورک: به گزارش راز نیوز| شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی ملاقات مجازی با انجمن مطبوعات خارجی در حاشیه هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با بیان اینکه باز شدن اموال بلوکه شده افغانستان در خروج این کشور از بحران انسانی کمک می کند و عملکرد مسئولانه به نفع خود طالبان است، اظهار داشت: اوضاع افغانستان درحال تغییر است، بین الملل نباید در این برهه حساس تاریخی افغان ها را تنها گذارد، جامعه جهانی انتظاراتی از طالبان دارد درحالیکه برخی از جناح ها براین باورند که رهبری فعلی طالبان جمع گرا نیست، اما براساس اطلاعات شخصی ام، رهبری طالبان در افغانستان درحال توسعه پذیری است، در این دیگر اقوام افغانستان را نیز شامل می کنند.

شاه محمود قریشی افزود: به گفته رهبری آمریکا، ماموریت آنها در افغانستان پایان یافته است، خروج نظامیان خارجی از افغانستان پس از دستیابی به اهداف تصمیم درستی بود. وی افزود: هند در پاکستان به دنبال بی ثباتی است، هند سرزمینه افغانستان را علیه ما استفاده کرد که اسناد غیرقابل انکار در این زمینه را مقابل جهان قرار داده ایم. احترام به حقوق بشر نباید مورد تبعیض قرار گیرد.

وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه با بیان اینکه ما خواستار صلح و ثبات در منطقه هستیم، خاطر نشان ساخت که هند با اقدامات یکجانبه 5 اوت 219 میلادی-13 مهر 1398 در کشمیر  در پاسخ به درخواست صلح ما، اوضاع را بیشتر پیچیده کرد.  پاکستان کمک بسزایی در خارج کردن نیروهای غیربومی از افغانستان کرد اما متاسفانه از تلاش های مثبت پاکستان قدردانی نشد.

ارسال نظر

 
1