خبر فوری

 
وزیر امور خارجه پاکستان: رشد اقتصادی ما وابسته به سی پیک است و خواستار نشان دادن دوستی پاکستان و چین به عنوان پیام سعادت در منطقه هستیم
کد خبر :1956331860

14:24 1398/12/27


برچسب ها : پاکستان و چین, شاه محمود قریشی, وزیر امور خارجه پاکستان,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی گفتگو با اصحاب رسانه در پکن، گفت: رشد اقتصادی پاکستان وابسته به سی پیک بوده و می خواهیم دوستی میان دو کشور را به عنوان پیام سعادت برای منطقه نشان دهیم.


پکن: به گزارش راز نیوز| شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی گفتگو با اصحاب رسانه در پکن، گفت: رشد اقتصادی پاکستان وابسته به سی پیک بوده و می خواهیم دوستی میان دو کشور را به عنوان پیام سعادت برای منطقه نشان دهیم. تاریخ گواه کمک های بی بدیل مردم و دولت چین به پاکستان  در هر برهه حساس و دشواری بوده است. حال که شاهد ویروس کرونا در این کشور هستیم، از جانب مردم و نخست وزیر پاکستان پیام ابراز همبستگی را به همراه آورده ایم. نمونه روشی که چین با چالشی همچون کرونا مبارزه کرد و نظم و انضباطی که در این مبارزه وجود داشت غیر قابل یافت در گذشته است. چین در حال حاضر به طور تقریبی این ویروس را کنترل کرده و بر آن چیره شده است، استانی که ویروس از آن شروع و بیش ترین مبتلایان را داشته است، امروز تنها یک مورد و در کل کشور چین تنها 21 نفر مبتلا گزارش شده اند. کاهش در موارد مبتلایان به ویروس کرونا موفقیت بزرگی است.

وی در ادامه در رابطه با سی پیک گفت: رشد اقتصادی پاکستان به این پروژه وابسته است و این پروژه موجب بهره مندی منطقه از آن می شود، رهبری دو کشور مصمم برای به مرحله نهایی رساندن این پروژه هستند و با خروج از چالش این ویروس، سی پیک نیز به مرحله پایانی و تکمیل نزدیک می شود. طی یک سال و نیم گذشته این چهارمین سفر عالی رتبه ما به چین است که این امر خود بیانگر میزان عمق روابط دوستانه میان دو طرف نیز است. محمود قریشی در پاسخ به سوالی ابراز داشت که همکاری ها ما در زمینه اقتصادی، تجارت دوجانبه، کاهش فقر و توسعه زیر ساخت ها ادامه دارد. همچنین مشورت و همکاری دو طرف در زمینه ثبات منطقه ای و صلح افغانستان نیز جریان دارد. از طرفی تایید موضع پاکستان در مورد وضعیت اسفناک جامو و کشمیر نیز بیانگر عمق دوستی دو کشور است. با توجه به دومین قدرت اقتصادی جهان بودن و ادامه سفر رشد اقتصادی با سرعت بالا توسط چین، امیدواریم تا چند سال آتی این کشور به عنوان بزرگ ترین قدرت اقتصادی جهان ظاهر خواهد شد.

ارسال نظر

 
1