خبر فوری

 
 
وزیر امور خارجه پاکستان: حکم دادگاه عالی هند تایید موضع پاکستان است
کد خبر :156613332

16:01 1398/06/25


برچسب ها : پاکستان, هند, وزیر امور خارجه,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی گفتگو با یکی از شبکه های پاکستان، حکم دادگاه عالی هند مبنی بر بازگرداندن زندگی معمولی در کشمیر اشغالی را تایید موضع پاکستان و پیروزی بزرگ برای این کشور عنوان کرد .


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی گفتگو با یکی از شبکه های پاکستان، حکم دادگاه عالی هند مبنی بر بازگرداندن زندگی معمولی در کشمیر اشغالی را تایید موضع پاکستان و پیروزی بزرگ برای این کشور عنوان کرد و افزود، علت آن این است که دولت نریندرا مودی مدعی بود که زندگی در کشمیر اشغالی طبق روال معمول ادامه دارد و هیچگونه مشکلی وجود ندارد، اما حکم دادگاه عالی هند در مورد کشمیر تایید موضع پاکستان است که در کشمیر حکومت نظامی و هرج و مرج وجود دارد. این حکم از این جهت موضع پاکستان را تایید می‌کند که ما می‌گوییم در کشمیر اشغالی هزاران زندانی وجود دارند، شبکه های ارتباطی مسدود هستند و حقوق شهروندان کشمیری پایمال می‌شود.
وی افزود، هرچند که دولت مودی رهبر اپوزیسیون را از فرودگاه بازگرداند و اجازه بازدید از کشمیر را نداد، اما جواز دادگاه عالی به این رهبر، پیشرفت محسوب می‌شود. این تصمیم دادگاه عالی هند مهم است، ذیل این تصمیم باید به رسانه ها نیز اجازه داده شود تا با حضور در کشمیر گزارشی از آن را برای دنیا پخش کنند. نظر دادگاه عالی هند در مورد پایمال شدن حقوق بشر در کشمیر اشغالی امری اساسی است؛ شورای حقوق بشر، اتحادیه اروپا و کنگره ایالات متحده آمریکا درمورد آن بحث می‌کنند.
قریشی درمورد اجرای حکم دادگاه عالی هند در مورد کشمیر گفت: اگر آنها این امر را اجرایی نکنند، پس سیستم آنجا به هم می‌ریزد و دولت دیگر نمی‌تواند درمورد حقوق و قانون صحبت کند، در چنین صورتی دنیا خواهد دید که آنها قوانین بین المللی، منشور سازمان ملل و شورای امنیت و احکام قضایی را نقض می‌کنند.
گفتنی است دادگاه عالی هند از دولت مودی خواستار عادی سازی زندگی در کشمیر اشغالی شده بود. این دادگاه به ریاست رانجان گوگی رئیس دادگستری طی اعلام تصمیم دادگاه درخصوص نقض ماده 370 و محدودیت های اعمال شده بر رسانه ها، دستور گشودن اداره های آموزشی و دسترسی مردم به امکانات درمانی را نیز به دولت هندوستان داده بود.

ارسال نظر

 
1