خبر فوری

 
 
وزیر امور خارجه پاکستان: جنگ را مترادف با خودکشی می‌دانیم
کد خبر :893435092

12:55 1398/05/20


برچسب ها : پاکستان, چین, هند, کشمیر,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در کنفرانس خبری پس از بازگشت از سفر چین با موفقیت آمیز خواندن این سفر، طی اشاره به وضعیت فعلی کشمیر و تنش های میان دو کشور هند_پاکستان گفت: هیچ گزینه نظامی در دستور کار قرار ندارد و ما آن را بیخردی می‌دانیم.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در کنفرانس خبری پس از بازگشت از سفر چین با موفقیت آمیز خواندن این سفر، طی اشاره به وضعیت فعلی کشمیر و تنش های میان دو کشور هند_پاکستان گفت: هیچ گزینه نظامی در دستور کار قرار ندارد و ما آن را بیخردی می‌دانیم. وی با بیان این موضوع که پاکستان کشوری حامی صلح است، ابراز داشت که جنگ را مترادف با خودکشی می‌دانیم. اما حق کامل دفاع از خود را داریم و زمانیکه هند در 27 فوریه به خاک ما تجاوز کرد، اسلام آباد از حق دفاع استفاده کرده بود. ما تنها از حق دفاع استفاده خواهیم نمود و هیچگونه تجاوزی انجام نخواهیم داد. درصورتیکه به ما حمله شد، قطعا به آن پاسخ خواهیم داد.
وی در ادامه گفتگو در خصوص سفرش به چین گفت: گام مهم ما درمورد وضعیت کشمیر، بررسی عزم و اراده چین بود. بدون چین، هیچگونه اقدامی در سطح بین المللی انجام نخواهیم داد. ما آمادگی چین را دریافت کردیم، پس از این درحال رایزنی با دیگر کشورها هستیم. نخست وزیر نیز با تعدادی از رهبران و روسای کشورها ارتباط برقرار کرده است.
شاه محمود قریشی در رابطه با حکومت نظامی هند در کشمیر گفت: روز گذشته در سرینگر و امروز نیز مردم لداخ با وجود حکومت نظامی، آن را شکسته و به خیابان‌ها آمدند. با گذشت شش روز از حکومت نظامی در کشمیر، مردم با کمبود مواد غذایی و دارویی مواجه شده اند. درصورت وخامت بیشتر اوضاع، می‌توانیم به شورای حقوق بشر مراجعه کنیم. درحال بررسی گزینه های بیشتر در این باره هستیم. دولت هند مسئله کشمیر را به عنوان موضوعی داخلی نشان می‌دهد، اما پاکستان حق گفتگو در این رابطه را دارد. هند برای تغییر وضعیت جغرافیایی از قدرت و زور استفاده کرد. اظهارات دبیر کل سازمان ملل در این باره دلگرم‌کننده هستند.

ارسال نظر

 
1