خبر فوری

 
وزیر امور خارجه پاکستان : برای متحد ساختن نیروهای تصمیم گیرنده افغانستان تلاش می کنیم
کد خبر :727496104

16:40 1400/04/20


برچسب ها : آمریکا, افغانستان, بیانیه, شاه محمود قریشی, وزیر امور خارجه پاکستان,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان با انتشار بیانیه ای در خصوص تلاش های پاکستان برای ایجاد صلح و ثبات در افغانستان اعلام نمود که برای متحد ساختن نیروهای تصمیم گیرنده افغانستان تلاش می کنیم


ملتان : به گزارش راز نیوز | شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان با انتشار بیانیه ای در خصوص تلاش های پاکستان برای ایجاد صلح و ثبات در افغانستان اعلام نمود که برای متحد ساختن نیروهای تصمیم گیرنده افغانستان تلاش می کنیم. رابطه با اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان برقرار است. خواهان جنگ در کشور همسایه نیستیم.

شاه محمود قریشی گفت : ما با رهبری ارشد طالبان و اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در ارتباط هستیم. در تلاش هستیم که همه نیروهای تصمیم گیرنده افغانستان یک جا جمع شوند.

وی افزود : صلح و ثبات در افغانستان تجارت به آسیای میانه را امکان پذیر می کند. فردا صبح به تاجیکستان سفر می کنم تاجیکستان نیز نگرانی های دارد که اگر اوضاع در افغانستان خراب شود تاجیکستان نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

وی اظهار داشت : ما همچنین با سایر کشورهای منطقه مشورت خواهیم کرد و آنها را مورد اطمینان قرار خواهیم داد. دیروز با انتونی بلنکن وزیر امور خارجه امریکا در فضای بسیار خوبی صحبت کردم. امریکا پاکستان را مهم ترین شریک می داند.

شاه محمود قریشی گفت : به وزیر امور خارجه امریکا گفتم كه می خواهیم روابط تجاری با امریکا را افزایش دهیم. امریکا و پاکستان در افغانستان هدف مشترک دارند. عمران خان نخست وزیر پاکستان از روز اول می گفت که گفتگوها مشکل را حل می کند. امروز خود امریکا می گوید که حل مسئله افغانستان از طریق گفتگو است.

وی افزود : در جلسه اخیر رهبری غیرنظامی و نظامی اوضاع افغانستان با جزئیات بررسی شد. هدف از این نشست ارائه موضع متحد پاکستان در مورد مسئله افغانستان بود.

ارسال نظر

 
1