خبر فوری

 
 
وزیر امور خارجه عربستان:محمد بن سلمان جز خط قرمز ماست
کد خبر :1818867398

10:06 1397/09/01


برچسب ها : جمال خاشقجی, عادل الجبیر, محمد بن سلمان,

ما هیچ چیزی را تحمل نخواهیم کرد که به توهین به پادشاه و ولیعهد ما بپردازد و درخواست برکنار نمودن محمد بن سلمان به علت شرکت در قتل جمال خاشقجی جز خط قرمز ماست.


 

ریاض:به گزارش راز نیوز، عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان سعودی در گفتگو با خبرگزاری بی بی سی اظهار داشت:ما هیچ اهانتی را علیه محمد بن سلمان ولیعهد عربستان و شاه سلمان پدر وی را تحمل نخواهیم کرد و رهبران ما در عربستان سعودی جزء خطوط قرمز ما هستند.

عادل الجبیر گفت وی نماینده هر شهروند سعودی است و هر شهروند سعودی نماینده وی است و ما هیچ چیزی را تحمل نخواهیم کرد که به توهین به پادشاه و ولیعهد ما بپردازد و درخواست برکنار نمودن محمد بن سلمان به علت شرکت در قتل جمال خاشقجی جز خط قرمز ماست.

وی در ادامه سخنان خود در پاسخ به سوالات خبرنگار بی بی سی بر این نکته تاکید نمود که محمد بن سلمان در قتل جمال خاشقجی نقش نداشته است.

وی گفت:تحقیقات ما برای شناسایی عامل و یا عوامل اصلی که در قتل جمال خاشقجی دست داشتند ادامه دارد و ما پس از شناسایی این افراد،آنها را مجازات خواهیم کرد.

وی با متهم کردن افراد سازمان اطلاعاتی عربستان،این قتل را یک اقدام اشتباه از سوی سازمان اطلاعاتی عربستان خواند و از مقامات ترکیه خواست تمامی اسناد و شواهد مربوط به قتل جمال خاشجقی را ارائه دهد و از نشر این اطلاعات جلوگیری نماید.

وزیر خارجه عربستان در ادامه افزود:تحریم های احتمالی آمریکا علیه عربستان،به صورت موقت خواهد بود زیرا رئیس جمهور آمریکا به جای تعریف از عربستان برای کاهش قیمت نفت،تنها به چشم پوشی از قتل جمال خاشقجی بسنده کرده است.

ارسال نظر

 
1