خبر فوری

 
وزیر امور خارجه ترکیه: پاکستان و ترکیه برای ثبات منطقه باید تلاش های مشترک انجام دهند
کد خبر :746305098

20:03 1400/03/30


برچسب ها : روند صلح افغانستان, شاه محمود قریشی, مجمع دیپلماسی آنتالیا, مولود چاوش اوغلو, وزیر امور خارجه پاکستان, وزیر امور خارجه ترکیه,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان با مولود چاوش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در مجمع دیپلماسی آنتالیا دیدار کرد.


 

ترکیه: به گزارش راز نیوز | شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان با مولود چاوش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در مجمع دیپلماسی آنتالیا دیدار کرد. طی این دیدار ، موضوعات مهم منطقه ای و جهانی دوجانبه ، از جمله روابط دو جانبه و همکاری در زمینه های چند جانبه ، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وزیر امور خارجه پاکستان از دعوت موفقیت آمیز مجمع دیپلماتیک آنتالیا به همتای ترک خود تبریک گفت و از وی برای هماهنگی های عالی تشکر کرد.

وزیر امور خارجه ترکیه سخنرانی شاه محمود قریشی با عنوان آسیا و روابط منطقه ای را که به همت دیپلماسی آنتالیا برگزار شده بود را مورد تحسین قرار داد.

در مجمع آنتالیا رهبران عالی رتبه ای از سراسر جهان حضور داشتند که نشان دهنده  موفقیت این مجمع است. مجمع دیپلماتیک آنتالیا فرصتی مفید برای دیدار و گفتگو با تعداد زیادی از رهبران کشورهای مختلف فراهم کرد.

وزرای دو کشور برای تقویت همکاری های دوجانبه میان پاکستان و ترکیه، درخصوص آمادگی ها برای اجلاس شورای همکاری استراتژیکی عالی رتبه  که در آینده برگزار خواهد شد تبادل نظر کردند. پیش بینی می شود هفتمین نشست شورای همکاری استراتژیکی عالی رتبه بین پاکستان و ترکیه در سال جاری میلادی در ترکیه برگزار شود.

دو وزیر امور خارجه در مورد روند صلح افغانستان و اوضاع پس از خروج نیروهای خارجی از این منطقه به طور مفصل گفتگو کردند.

شاه محمود قریشی گفت : پاکستان خواستار افغانستان صلح آمیز ، مستقل و با ثبات است. پاکستان متعهد است که در برقراری صلح در منطقه ، از جمله افغانستان ، نقش مثبتی داشته باشد. در آخر وزیر امور خارجه پاکستان از تلاش ها و تماس های ارزشمند ترکیه برای صلح در افغانستان قدردانی کرد.

وزیر امور خارجه ترکیه طی قدردانی از عملکرد مثبت پاکستان برای ثبات و اقدامات صلح آمیز در منطقه، پیشنهاد اتخاذ تلاش های مشترک جهت ثبات در منطقه را ارائه داد. هر دو طرف توافق کردند که رایزنی ها را برای ارتقا روابط دوجانبه و صلح در منطقه ادامه دهند.

ارسال نظر

 
1