خبر فوری

 
 
وزیر امور خارجه ترکیه: روابط سیاسی و دفاعی با پاکستان روز به روز درحال تقویت شدن است
کد خبر :1639138213

15:12 1399/10/30


برچسب ها : افزایش روابط, امور دفاعی, امور سیاسی, پاکستان, پاکستان و ترکیه, ترکیه, روابط تجاری, روابط دوجانبه, روابط سیاسی, فعالیت های تجاری, مولود چاوش اوغلو, همکاری دوجانبه,

مولود چاوش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در خطاب به هیئت روابط اقتصادی خارجی ترکیه قرن 21 را قرن آسیا خواند و گفت روابط سیاسی تجاری و دفاعی ترکیه با پاکستان درحال تقویت شدن است.


آنکارا: به گزارش راز نیوز | مولود چاوش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه خطاب به هیئت روابط اقتصادی خارجی ترکیه گفت که قرن 21 قرن آسیا است و نیاز به ارتقاء همکاری استراتژیک بین کشورهای قاره آسیا وجود دارد.

وزیر امور خارجه ترکیه قرن 21 را قرن آسیا خواند و افزود كه روابط سیاسی و دفاعی با پاكستان روز به روز در حال تقویت شدن میباشد. قرن 19 به اروپا و قرن 20 به آمریکا تعلق داشت. امروزه  همه حوادث و اوضاع در جهان خواستار دستیابی آسیا به اهداف خود در این قرن است. افزایش حجم تجارت بین کشورهای آسیایی و ترکیه زمان بر است. از زمان بریگزیت(خروج انگلیس از اتحادیه اروپا)، بسیاری از کشورهای اروپایی توافق نامه های تجاری جدیدی را با کشورهای آسیایی امضا کرده اند که مهمترین آنها توافق نامه تجارت آزاد بین انگلیس و ترکیه است.

وزیر امور خارجه ترکیه با بیان اینکه ترکیه برنامه ای به عنوان "Asia A New" (آسیای جدید) را در سال 2019 آغاز كرده است افزود که هدف این برنامه ارتقاء تجارت و تقویت همکاری های استراتژیک بین ترکیه و کشورهای آسیایی است. در جریان همه گیری جهانی ویروس کرونا، ترکیه تجهیزات پزشکی خود را در اختیار 33 کشور آسیایی قرار داد و تمام کمک های ممکن را به این کشور ها ارائه داد. همچنین ترکیه توافق نامه هایی برای خرید واکسن ویروس کرونا با چین و ژاپن امضا کرده است و امروز روابط ترکیه با آسیا از هر زمان دیگری محکم تر است.

مولود چاوش اوغلو در صحبت های خود راجع به کشور پاکستان بیان کرد که روابط سیاسی قوی با پاکستان وجود دارد همچنین روابط دفاعی با اسلام آباد نیز روز به روز تقویت می شود. بیش از صد ها شرکت ترکیه ای در پاکستان فعالیت می کنند.

ارسال نظر

 
1