خبر فوری

 
 

کابل: به گزارش راز نیوز| محمد حنیف اتمر وزیر امور خارجه افغانستان با محمد ابراهیم تهرانی نماینده ایران در امور افغانستان دیدار کرد. در این دیدار وزیر امور خارجه افغانستان گفت که طالبان 90 درصد از زندانیان طالبانی که توسط دولت افغانستان آزاد شده بودند را بار دیگر به میادین جنگ فرستاده است.

دولت افغانستان بر اساس توافق صلحی که در 29 فوریه سال 2020 در دوحه منعقد شده بود، 5000 زندانی طالبان را آزاد کرد، اما جلوگیری از بازگشت آنها به میدان جنگ شرط اساسی این آزادی بود که طالبان این قول را به دولت افغانستان و ایالات متحده داده بودند. محمد حنیف اتمر به نماینده ایران در امور افغانستان گفت: طالبان سه بند اصلی توافق نامه را نقض می کنند. آنها 90٪ زندانیان خود را به میدان جنگ بازگردانده اند. آنها خشونت را تشدید کرده و با القاعده و دیگر گروههای تروریستی بین المللی ارتباط دارند. آنها درحال نقض توافقنامه صلح افغانستان هستند."

لازم به ذکر است، ابراهیم تهرانی اخیراً پس از سفر عبدالغنی برادر رهبر هیئت طالبان به تهران وارد افغانستان شد. عبدالغنی برادر در تهران با مقامات ارشد ایران از جمله محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران دیدار کرد.

ابراهیم تهرانی که گفته می شود برای توضیح سفر طالبان به ایران در افغانستان به سر می برد، در مورد جزئیات سفر طالبان به ایران به وزیر امور خارجه افغانستان توضیح داد. نماینده ایران در امور افغانستان گفت که کشورش از آتش بس در همسایه شرقی (افغانستان) خود حمایت می کند. سیاست ایران در قبال طالبان تغییری نکرده است و او به استراتژی گذشته خود ادامه خواهد داد.  همچنین محمد حنیف اتمر وزیر امور خارجه افغانستان و محمد ابراهیم تهرانی نماینده ایران در امور افغانستان در مورد روابط دو جانبه و روند صلح افغانستان گفتگو کردند.

ارسال نظر

 
1