خبر فوری

 
وزیر اطلاعات پاکستان : هرنوع حمله احتمالی به حرمین شریفین ، حمله به پاکستان تلقی خواهد شد
کد خبر :916275422

14:56 1397/06/15


برچسب ها : پاکستان, حمله, روابط, عربستان سعودی,

مصاحبه وزیر اطلاعات پاکستان با یکی از خبرگزاری های عربستان سعودی


فواد چودھری وزیر اطلاعات پاکستان،از عملکرد موفق عربستان سعودی درمورد برگزاری مراسم حج ابراز خوشحالی کرد. برای آرامش و راحتی خاطر حجاج عزیز، انتظامات تحت رهبری خادم حرمین شریفین بن سلمان انجام شده بود. وی روابط استراتژی ما بین پاکستان و عربستان سعودی را امیدوار کننده خواند و گفت، امیدواریم این روابط در آینده مستحکم تر خواهد شد.

وزیر اطلاعات پاکستان طی مصاحبه ی خود با خبرگزاری پریس / عربستان سعودی، گفت : عربستان سعودی در میان کشورهای اسلامی حائز اهمیت است و رتبه خاصی دارد. در این کشور مسجدالحرام و مسجد النبی موجود است. سیاست های عربستان سعودی در جهان اسلام، مورد احترام واقع است. وی افزود : حکومت و ملت پاکستان از زحمات گران قدر خادمین حرمین شریفین سلمان بن عبد العزیز قدردان است.

وی در طی مصاحبه، گفت : پاکستان به هیچ کشوری اجازه سیاست بر عربستان سعودی و یا ایجاد خلل در خود مختاری این کشور را نخواهد داد و درصورت هرگونه حمله احتمالی به حرمین شریفین را حمله به خود تلقی خواهیم کرد .
وی عربستان سعودی را به عنوان بهترین و باارزش ترین شریک پاکستان خواند و افزود : در پی برقراری روابطی مستحکم تر و برادرانه تر درمیان دوکشور هستیم.

چودھری خواستار برقراری روابطی بهتر درمیان وزارت اطلاعات دوکشور شد و گفت : دوطرف باید از تجربیات یکدیگر استفاده کنند. علاوه بر آن گفت، دوکشور با اتحاد به طور مشترک، باید عليه تروریسم مبارزه کنند. در ادامه افزود : هردوکشور پاکستان و عربستان سعودی وظیفه خود در مبارزه با تروریسم را انجام داده و اسلامی معتدل را در جهان معرفی کرده اند.
باید علاوه بر روابط سیاسی، نظامی، رسانه ای و سرمایه گذاری در زمینه های دیگری نیز روابط داشته باشیم و درصدد مستحکم تر شدن آنها باشیم.

وزیر اطلاعات پاکستان در طی مصاحبه خود با خبرگزاری عربستان درمورد امنیت منطقه افزود : برای حل مشکلات پاکستان، منطقه، آسیای جنوبی و مرکزی و دستیابی به عدل و امنیت علاوه بر همکاری با سازمان های منطقه ای و جهانی، سازمان همکاری اسلامی با عربستان سعودی نیز همکاری خواهیم کرد.

وی درمورد ارتش متحده عرب گفت : پس از شمولیت پاکستان در ارتش متحده ی عرب که عربستان سعودی بنیانگذار آن بوده است، روابط ما بین دو کشور نسبت به گذشته مستحکم تر و بیشتر شده است. وی اظهار داشت، ارتش متحده اسلامی یک سازمان اساسی برای جلوگیری از تروریسم و افراط گرایی و برای گسترش عدالت تاسیس شده است .علاوه بر مسائل مذکوره وی درمورد احترام مردم نسبت به خادم حرمین شریفین سلمان بن عبد العزیز نیز صحبت کرد. این درحالی است طبق گفته های وی، ملت پاکستان سلمان بن عبدالعزیز را به عنوان فردی باصلاحیت و بصیرت، سیاستمداری که دوستدار امنیت در جهان است می‌شناسد.

ارسال نظر

 
1