خبر فوری

 
 
وزیر اطلاع رسانی و رسانه پاکستان: دوستی ما با عربستان عمیق است که تا ابد پایدار خواهد ماند
کد خبر :1048033053

15:39 1399/10/14


برچسب ها : پاکستان و عربستان, پاکستان و عربستان سعودی, پاکستانی های مقیم خارج, رسانه, سینما, شبلی فراز, عربستان, عربستان سعودی, عمران خان, فیلم, مصاحبه, وزیر اطلاع رسانی, وزیر اطلاع رسانی و رسانه, وزیر خارجه عربستان,

شبلی فراز وزیر اطلاع رسانی و رسانه پاکستان در مصاحبه اختصاصی گفت: دوستی پاکستان با عربستان سعودی اجباری نیست بلکه برای همیشه ادامه دارد. دولت پاکستان می خواهد که این دو کشور بر روی تولید مشترک فیلم و نمایش بر اساس فرهنگ مشترک کار کنند.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | شبلی فراز وزیر اطلاع رسانی و رسانه پاکستان در مصاحبه اختصاصی با سایت اردو نیوز گفت: روابط عربستان و پاکستان تاریخی، معنوی و برادرانه هستند و سفر شاهزاده فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان روابط را بیش از پیش تقویت خواهد کرد.

شبلی فراز گفت: دوستی پاکستان با عربستان سعودی اجباری نیست بلکه برای همیشه ادامه دارد. دولت پاکستان می خواهد این دو کشور بر روی تولید مشترک فیلم و نمایش بر اساس فرهنگ مشترک کار کنند. وی افزود: "روابط بین کشورها بالا و پایین می رود، اما پایه باید محکم باشد. ما بنیان محکمی داریم و عربستان سعودی همیشه و در هر زمان سختی در کنار ما بوده است. ما در روابط خود با عربستان سعودی هرگز دوستی اجباری را احساس نکرده ایم. دوستی ما با عربستان عمیق است که تا ابد پایدار خواهد ماند. به زودی یک هیئت عالی رتبه سیاسی به رهبری وزیر امور خارجه عربستان به پاکستان سفر خواهد کرد و ما مشتاقانه منتظر آن هستیم."

لازم به ذکر است پیش از این، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان گفته بود که یک هیئت عالی رتبه به سرپرستی شاهزاده فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان به زودی به پاکستان سفر خواهد کرد که این نشانه سیاست خارجی موفق پاکستان است.

شبلی وزیر اطلاع رسانی و رسانه پاکستان بیان کرد: عربستان سعودی و پاکستان از نظر فرهنگی مشترکات زیادی دارند و بر همین اساس دولت پاکستان برای نزدیک شدن دو ملت به یکدیگر قصد ساخت محصولات مشترک تلویزیونی و سینمایی با عربستان سعودی را دارد.

وزیر اطلاع رسانی و رسانه پاکستان با اشاره به اینکه بسیاری از سریال های معروف پاکستانی به عربی دوبله شده و به عربستان سعودی رفته اند و فیلم پاکستانی "پرچی" نیز در عربستان سعودی منتشر شده است گفت: تولیدات مشترک محصولات تلویزیون و سینما یک ابزار بسیار قدرتمند است و نقش زیادی در نزدیک شدن دو کشور و مردم این دو کشور خواهد داشت.

شبلی فراز درباره پاکستانی های مقیم خارج گفت: "پاکستانی های خارج از کشور از بسیاری جهات به پاکستان خدمات ارائه می دهند. از یک طرف، آنها حواله هایی (ارز) را می فرستند که نقش مهمی در اقتصاد دارد و همچنین در قالب ایده های خوب برای ما مفید هستند و هر زمان که برای پاکستان مشکلی پیش بیاید، آنها نقش مهمی در حل مشکلات  دارند. دولت پاکستان درحال آماده کردن اقدامات خوبی برای پاکستانی های مقیم خارج است. دولت درحال راه اندازی سیستم بانکداری اینترنتی است که به پاکستانی های مقیم خارج این اجازه را میدهد که از خارج از کشور حساب های بانکی خود را مدیریت کنند."

ارسال نظر

 
1