خبر فوری

 
 
وزیر ارشد ایالت پنجاب: خواهان توسعه همه‌جانبه روابط با فرانسه هستیم
کد خبر :1806715716

09:30 1401/08/03


برچسب ها : پاکستان و فرانسه, چودری پرویز الهی, دولت محلی ایالت پنجاب, سفیر فرانسه, صنعت گردشگری, لاهور, وزیر ارشد ایالت پنجاب,

وزیر ارشد ایالت پنجاب پاکستان در دیدار با سفیر فرانسه بر عزم دولت پنجاب بر توسعه همه‌جانبه روابط با فرانسه تأکید کرد.


لاهور: به گزارش راز نیوز| وزیر ارشد ایالت پنجاب پاکستان در دیدار با سفیر فرانسه بر عزم دولت پنجاب بر توسعه همه‌جانبه روابط با فرانسه تأکید کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، نکولس گیلی سفیر فرانسه در اسلام آباد روز دوشنبه با حضور در دفتر سر وزیر ایالت پنجاب پاکستان با چودری پرویز الهی دیدار و گفتگو نمود.

دو طرف در این دیدار به بررسی ابعاد مختلف روابط دوجانبه میان دولت پنجاب و فرانسه پرداختند و نسبت به توسعه همکاری‌ها در زمینه آموزش، گردشگری، حفظ اماکن تاریخی و فناوری اطلاعات توافق نمودند.

چودری پرویز الهی وزیر ارشد ایالت پنجاب در این دیدار از همکاری‌های فرانسه با پاکستان در زمان شیوع کرونا تقدیر نمود.

وی سپس طی سخنانی با تأکید بر اهمیت روابط دوستانه میان پاکستان و فرانسه اظهار داشت: پاکستان و فرانسه دارای روابط بی نظیر دوستانه هستند، دو کشور نیازمند توسعه تعاملات اقتصادی و تجاری بر اساس منافع پایدار هستند.

وزیر ارشد ایالت پنجاب با اشاره به فعالیت تعدادی از شرکت‌های فرانسوی در ایالت پنجاب خاطرنشان کرد: فضای بسیار مناسب و جذابی برای سرمایه گذاری و حضور کسب و کارهای مختلف در ایالت پنجاب وجود دارد. تبادل هیئت‌های عالی رتبه تجاری میان دو کشور به ارتقای حجم تجارت دوجانبه کمک خواهد نمود.

چودری پرویز الهی در ادامه این دیدار با خوشامدگویی به هیئت نهادهای آموزشی فرانسه در ایالت پنجاب افزود: من در دهه هفتاد در مرکز فرهنگ فرانسه در لاهور ثبت نام کردم و در آنجا زبان فرانسوی را فراگرفتم.

نکولس گیلی سفیر فرانسه نیز در این دیدار ابراز داشت: هیئت عالی رتبه از نهادهای آموزشی فرانسه به زودی از ایالت پنجاب بازدید خواهند نمود. دولت فرانسه به همکاری‌های خود با دولت محلی ایالت پنجاب در زمینه گردشگری و حفظ اماکن تاریخی و باستانی ادامه و آن را در آینده ارتقا خواهد داد.

در این دیدار لاریونت چوپشان رئیس بخش اقتصادی سفارت فرانسه، کاملیا گیلی همسر سفیر فرانسه، حسین الهی نماینده مجلس ملی پاکستان، سوکریت هنری کنسول سیاسی سفارت فرانسه، عبدالله سنبل منشی ارشد، علی محمد خان بهتی و دیگر افسران عالی رتبه محلی نیز حضور داشتند.

ارسال نظر

 
1