خبر فوری

 
وزیر ارشد ایالت بلوچستان: پاکستان خواهان روابط بهتر با ایران است
کد خبر :750473175

09:37 1397/11/22


برچسب ها : انقلاب اسلامی ایران, جام کمال خان, کنسولگری ایران, کویته,

جام کمال: حضور در مراسم چهلمین سالروز انقلاب اسلامی ایران باعث افتخار است، انقلاب اسلامی ایران از اهمیت تاریخی برخوردار است.


 

کویته: به گزارش راز نیوز به نقل از دیلی پاکستان، میر جام کمال وزیر ارشد ایالت بلوچستان پاکستان گفت: پاکستان خواهان روابط بهتر و صمیمی با ایران است و فرصت های زیادی در زمینه توسعه روابط اقتصادی دو کشور وجود دارد، ایجاد روابط تجاری و اقتصادی به بهبود مناسبات دو کشور کمک خواهد کرد.

وی طی سخنانی در مراسم چهلمین سالروز انقلاب اسلامی ایران در محل کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کویته اظهار داشت: حضور در مراسم چهلمین سالروز انقلاب اسلامی ایران باعث افتخار است، انقلاب اسلامی ایران از اهمیت تاریخی برخوردار است.

وی افزود: ایران نخستین کشوری بود که پاکستان را به رسمیت شناخت و پاکستان و ایران، دو کشور برادر میباشند و دو کشور دارای روابط فرهنگی و تجاری با یکدیگر هستند، فرصت های زیادی در زمینه توسعه روابط اقتصادی دو کشور وجود دارد، از خداوند متعال پیشرفت و آبادانی ایران را مسئلت دارم.

محمد رفیعی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کویته نیز طی سخنانی در این مراسم اظهار داشت: پاکستان نخستین کشوری بود که به طور رسمی انقلاب اسلامی ایران را به رسمیت شناخت.

وی افزود: روز به روز بر عمق روابط فرهنگی، تاریخی و همسایه ای ملت های پاکستان و ایران افزوده میشود، ایالت بلوچستان پاکستان حدود یک هزار کیلومتر مرز مشترک و زمینی با ایران دارد.

وی خاطر نشان کرد: فرصت های تجاری زیادی در ایران وجود دارد و ما از طریق توسعه روابط تجاری میتوانیم به آبادانی کشور خود و همسایگان کمک نماییم.

ارسال نظر

 
1