خبر فوری

 
وزارت کشور پاکستان: گروه های تروریستی ضد پاکستان در حال سازماندهی مجدد از طریق سیستان و بلوچستان هستند
کد خبر :1904691021

11:20 1401/01/09


برچسب ها : اسلام آباد, افراد مسلح بلوچ, بلوچستان, پاکستان, پاکستان و ایران, تروریست, تروریسم, حملات, حمله, سازمان اطلاعاتی, سیستان و بلوچستان, شبه نظامیان بلوچ, عملیات تروریستی, گروه های مسلح بلوچ, مجلس ملی پاکستان, مرز مشترک, وزارت کشور پاکستان,

وزارت کشور پاکستان در حاشیه نشست مجلس ملی در پاسخ به سوالی اظهار داشت: گروه های تروریستی ضد پاکستانی (گروه های شبه نظامی تجزیه طلب بلوچ) در حال سازماندهی مجدد در ایالت بلوچستان از طریق استان سیستان و بلوچستان ایران هستند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| وزارت کشور پاکستان در حاشیه نشست مجلس ملی در پاسخ به سوال مطرح شده توسط دکتر شازیه اسلم سومرو نماینده حزب مردمی پاکستان PPP در خصوص سازماندهی مجدد گروه های تروریستی ضد پاکستان در ایالت بلوچستان این کشور، ضمن تایید این خبر اظهار داشت: گروه های تروریستی ضد پاکستانی (گروه های شبه نظامی تجزیه طلب بلوچ) در حال سازماندهی مجدد در ایالت بلوچستان از طریق استان سیستان و بلوچستان ایران هستند.

در این بین، همچنین اقدامات صورت گرفته توسط دولت اسلام آباد در این زمینه نیز بیان و گفته شد که کمیته هماهنگی اطلاعات ملی NICC برای هماهنگی تمامی شبکه های اطلاعاتی فدرال و ایالتی جهت واکنش موثر و به موقع نهادینه شده است. همچنین روند عملیات های نظامی بر پایه اطلاعات امنیتی به منظور خاتمه بخشیدن به سازمان های تروریستی ادامه دارد درحالیکه درحال تقویت توانایی و تجهیزات دایره مبارزه با تروریسم هستیم.

همچنین گفته شد که یکی دیگر از اقدامات برای جلوگیری از افزایش نیروی این گروه های ترویستی، می توان به جلب اعتماد قبایل ناراحت بلوچ توسط دولت اشاره کرد که این اقدام شامل بسته های توسعه اجتماعی-اقتصادی ویژه برای ریشه کنی افراط گرایی در ایالات بلوچستان و خیبر پختون خوا و مشغول کردن جوانان در فعالیت های ساخت و ساز و همچنین رسیدگی به مشکلات طبقات ضعیف جامعه از طریق "برنامه احساس"، می باشد.  

شایان ذکر است سازمان های تروریستی چون گروه های مسلح تجزیه طلب بلوچ، تحریک طالبان پاکستان و داعش خود ساخته اخیرا از طریق عملیات هایی چون حملات، انفجار ها و ترور ها، به روند خود سرعت بخشیده اند. از آغاز سال جاری میلادی تاکنون این گروه ها حدود 7 عملیات بزرگ انجام داده اند که به همراه نیروهای امنیتی 22 تن جان باخته اند.

 

ارسال نظر

 
1