خبر فوری

 
 
وزارت کشور پاکستان به طور رسمی فرار احسان الله احسان را تایید کرد
کد خبر :1854555261

15:28 1398/11/28


برچسب ها : احسان الله احسان, اعجاز احمد شاه, تحریک طالبان پاکستان, سازمان های اطلاعاتی پاکستان, وزیر کشور پاکستان,

وزارت کشور دولت پاکستان پس از چندین روز سکوت در قبال اخبار مبنی بر فرار احسان الله احسان از بند سازمان های امنیتی، امروز دوشنبه به صورت رسمی این خبر را تایید نمود.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| وزارت کشور دولت پاکستان پس از چندین روز سکوت در قبال اخبار مبنی بر فرار احسان الله احسان از بند سازمان های امنیتی، امروز دوشنبه به صورت رسمی این خبر را تایید نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، اعجاز احمد شاه وزیر کشور پاکستان در مصاحبه ای در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر فرار احسان الله احسان ضمن تایید این خبر اظهار داشت: دستگاه حکومتی پاکستان از این موضوع با خبر است و ما در حال فعالیت در این خصوص هستیم و به زودی خبر خوشی در این باره منتشر خواهد شد.

لازم به ذکر است پس از انتشار پیام صوتی منسوب به احسان الله احسان سخنگوی اسبق طالبان پاکستان و ادعای وی مبنی بر فرار از بند سازمان های اطلاعاتی پاکستان هیچکدام از منابع رسمی دولت پاکستان این موضوع را تایید و یا رد نکرده اند و اکنون برای نخستین مرتبه وزیر کشور پاکستان به صورت رسمی این خبر را تایید کرد.

پیش از این کمیسیون ویژه مسائل داخلی مجلس سنای پاکستان با واکنش به خبر فرار احسان الله احسان از وزارت کشور پاکستان خواستار ارائه توضیحات در این باره شد.

لازم به ذکر است احسان الله احسان سخنگوی اسبق تحریک طالبان پاکستان در سال 2017 میلادی به صورت داوطلبانه خود را تحویل سازمان های اطلاعاتی داد، وی پیش از تسلیم شدن در مقابل سازمان های اطلاعاتی پاکستان اطلاعات محرمانه را با این سازمان ها در میان می گذاشت.

طبق اعلام منابع آگاه وی 26 اردیبهشت ماه 1396 طی اعترافی اطلاعات محرمانه مربوط به حامیان و همدستان خود را در اختیار سازمان های اطلاعاتی پاکستان گذاشت و نیروهای امنیتی پاکستان بر اساس این اطلاعات با انجام عملیات های مختلفی افراد زیادی را در این رابطه بازداشت کردند.

ارسال نظر

 
1