خبر فوری

 
 
وزارت دفاع پاکستان خود را از 2 سازمان وابسته به مقامات بازنشسته ارتش این کشور مبرا دانست
کد خبر :1134379498

17:15 1401/06/13


برچسب ها : اسلام آباد, پنجاب, سازمان سربازان سابق پاکستان, سازمان های وابسته به ارتش پاکستان, سازمان کهنه سربازان پاکستان, فرماندهان سابق ارتش پاکستان, مبرا دانستن, وزارت دفاع پاکستان,

وزارت دفاع پاکستان خود را از دو سازمانی که توسط مقامات بازنشسته ارتش این کشور ایجاد شده و در حال دریافت بودجه دولتی بودند، مبرا دانست.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | وزارت دفاع پاکستان خود را از دو سازمانی که توسط مقامات بازنشسته ارتش این کشور ایجاد شده و در حال دریافت بودجه دولتی بودند، مبرا دانست.

این وزارت خانه هشدار داد که می تواند با سازمان های مذکور برخورد قضایی کند. این وزارتخانه اعلام کرد که اقدامات سازمان های وابسته به مقامات بازنشسته نظامی از جمله انجمن سربازان سابق پاکستان و کهنه سربازان پاکستان را تایید نکرده و به رسمیت نمی شناسد.

این وزارتخانه اعلام کرد که سازمان های مذکور برای اهداف خیریه، سیل، کمک به آسیب دیدگان، خدمات عمومی و یا ترویج افکار خود درخواست حمایت یا بودجه می کنند. وزارت دفاع پاکستان این سازمان هایی که با ادعای غیرقانونی وابستگی به نیروهای مسلح پاکستان و بخش های مختلف آن ایجاد شده را به رسمیت نمی شناسند و اجازه چنین اقداماتی به آن ها داده نشده است.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد: برای عملکر و اداره سازمان های وابسته به نظامیان سابق ارتش پاکستان، خط مشی جامعی وجود دارد. سازمان هایی که از این خط مشی پیروی نمی کنند مجرم بوده و علیه آن ها برخورد قضایی انجام خواهد شد.

این بیانیه بجای روابط عمومی ستاد مشترک، مرکز فرماندهی و سایر مراکز ارتش پاکستان توسط وزارت دفاع پاکستان اعلام شد.

سپهبد بازنشسته امجد شعیب رئیس سازمان سربازان سابق پاکستان و سپهبد سابق علی قلی خان رئیس سازمان کهنه سربازان پاکستان می باشد.

بر اساس اطلاعات سایت سازمان سربازان سابق پاکستان، این سازمان برای رفاه سربازان سابق ارتش پاکستان ایجاد شده و بزرگترین سازمان سربازان سابق ارتش این کشور می باشد.

سازمان کهنه سربازان پاکستان نیز دومین سازمان بزرگ سربازان سابق ارتش پاکستان بوده و از جاه طلبی های سیاسی حمایت می کند.

اعلام برائت وزارت دفاع پاکستان از این دو سازمان سخت ترین اقدام این وزارتخانه نسبت به سازمان های وابسته به مقامات سابق ارتش پاکستان می باشد.

ارسال نظر

 
1