خبر فوری

 
 
وزارت خارجه پاکستان: هند درحال پشتیبانی از تروریست ها در منطقه است / امیدواریم افغانستان به وعده های خود عمل کند
کد خبر :1989625073

11:42 1401/10/01


برچسب ها : پاکستان و افغانستان, پاکستان و هند, تروریست, تروریسم, حکومت طالبان افغانستان, دولت طالبان افغانستان, سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان, طالبان افغانستان, ممتاز زهرا بلوچ,

خانم ممتاز زهرا بلوچ سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در نشست مطبوعاتی هفتگی خود اظهار داشت که هند به همراه پاکستان، از تمامی تروریست های منطقه پشتیبانی می کند.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| خانم ممتاز زهرا بلوچ سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در نشست مطبوعاتی هفتگی خود ضمن درخواست از هند برای کنار گذاشتن تروریسم، خاطر نشان ساخت که هند به همراه پاکستان، از تمامی تروریست های منطقه پشتیبانی می کند.

وی افزود: هند برای عملیات های خرابکارانه در پاکستان کمک مالی به تروریست ها ارائه می دهد، پاکستان پرونده ای در مورد تروریسم دولتی هند تهیه کرده است، هند باید فضای مناسبی برای گفتگو میان دوطرف اسلام آباد-دهلی ایجاد کند و باید تمامی اختلافات میان دو کشور پاکستان-هند از طریق گفتمان حل و فصل شوند.

وی با اشاره به اظهارات بلاول بوتو زرداری در مورد تروریسم در واشنگتن، آنها را جامع عنوان کرد و گفت: پاکستان خودش توسط تروریسم شکار شده و درحال تلاش برای مقابله با خطرات تروریسم می باشد.

او افزود: اوضاع افغانستان را زیر نظر گرفته ایم، موضع پاکستان در مورد آموزش دختران در افغانستان شفاف است، ما از دولت افغانستان درخواست می کنیم تا در مورد محدودیت های اعمال شده علیه آموزش عالی دختران تجدید نظر کند.

ممتاز بلوچ در مورد روند حملات تروریستی از خاک افغانستان، اظهار داشت که پاکستان در خصوص حوادث تروریستی و ظهور مجدد خشونت های فرامرزی به طور مداوم با دولت موقت افغانستان در ارتباط هستیم، امیدواریم مقامات افغانستان به وعده های خود با پاکستان عمل خواهند کرد و اجازه نخواهند داد سرزمین شان علیه کشورهای همسایه مورد استفاده قرار گیرد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد درگیری های هفته اخیر در منطقه اسپین بولدک شهرستان کیچ میان نیروهای مرزی افغانستان و پاکستان، گفت:  ما توافق کرده ایم که ساز و کارهای نهادی ایجاد شده با افغانستان را برای جلوگیری از چنین حوادثی ادامه دهیم. پاکستان به افغانستان گفته است که حفاظت از شهروندان وظیفه دو کشور است. پاکستان برای برقراری روابط برادرانه و برپایی صلح، مصمم است، پاکستان به تعامل با شرکای بین المللی، از جمله افغانستان ادامه می دهد تا اطمینان حاصل کند که تروریسم از خاک افغانستان بر پاکستان تاثیر نمی گذارد.

خانم زهرا در پاسخ به سوال در مورد استفاده از چین برای مقابله با تحریک طالبان پاکستان در پس زمینه مذاکرات پاکستان-افغانستان، اظهار داشت که پاکستان و چین شرکای استراتژیک نزدیک هستند و ما در زمینه مبارزه با تروریسم و اوضاع افغانستان، در مورد تمامی امور مورد علاقه مشترک بایکدیگر مشورت می کنیم.

ارسال نظر

 
1