خبر فوری

 
وزارت خارجه پاکستان: ارائه لایحه ضد پاکستان در سنای آمریکا بر خلاف اصول همکاری است
کد خبر :1097709295

11:56 1400/07/08


برچسب ها : پاکستان و آمریکا, پاکستان و طالبان, سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان, طالبان افغانستان, عاصم افتخار, مجلس سنای آمریکا, وزارت امور خارجه پاکستان, کمیته روابط خارجی سنای آمریکا, کنگره ملی آمریکا,

وزارت امور خارجه پاکستان در واکنش به ارائه لایحه ضد پاکستان در سنای آمریکا آن را بر خلاف اصول همکاری اسلام آباد با واشنگتن از سال 2001 میلادی تاکنون عنوان نمود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| وزارت امور خارجه پاکستان در واکنش به ارائه لایحه ضد پاکستان در سنای آمریکا آن را بر خلاف اصول همکاری اسلام آباد با واشنگتن از سال 2001 میلادی تاکنون عنوان نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، عاصم افتخار احمد سخنگوی دستگاه دیپلماسی پاکستان روز گذشته در نشست خبری خود ابراز داشت: اظهار نظرهای بی دلیل در خصوص پاکستان در لایحه اخیر ارائه شده در سنای آمریکا مغایر با روح همکاری پاکستان و آمریکا از سال 2001 تلقی می شود.

وی خاطرنشان کرد: در واشنگتن رسانه ها و کنگره در حال بحث در خصوص وضعیت خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان هستند و به نظر می رسد این لایحه که توسط گروهی از جمهوری خواهان در سنای آمریکا ارائه شده است واکنشی به این بحث باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان تصریح کرد: در لایحه ارائه شده برای تدوین قانون در مجلس سنای آمریکا گزارشاتی غیر ضروری در خصوص پاکستان گنجانده شده است، تمامی این گزارشات را بر خلاف همکاری پاکستان در تسهیل روند صلح افغانستان و همچنین اصول همکاری میان پاکستان و آمریکا از سال 2001 تاکنون می دانیم.

وی افزود: پاکستان علاوه بر همکاری در تسهیل روند صلح افغانستان، در زمینه خروج آمریکایی ها و دیگر شهروندان از افغانستان در ماه اوت همکاری داشته است. مواضع پاکستان در قبال مسئله افغانستان از ابتدا بر این نکته تاکید داشته است که گزینه نظامی نمی تواند راهکار حل مسئله افغانستان باشد و برقراری صلح و امنیت پایدار در این کشور تنها از طریق سیاسی و برگزاری مذاکرات جامع امکان پذیر خواهد بود.

عاصم افتخار احمد در ادامه اظهارات خود گفت: همکاری پایدار میان پاکستان و آمریکا در بخش امنیتی از اهمیت ویژه ای برای مقابله با هرگونه خطر تروریسم در آینده برخوردار است. اینگونه اقدامات برای تصویب لایحه غیر معقول و بدون نتیجه خواهد بود.

لازم به ذکر است تعداد 22 تن از سناتور آمریکایی روز دوشنبه با ارائه لایحه ای در مجلس سنای این کشور خواستار بررسی نقش احتمالی پاکستان در پیش از سقوط کابل و بعد از آن و همچنین نقش اسلام آباد در حمله طالبان به پنجشیر شدند.

سناتور جیم رایش عضو کمیته روابط خارجی سنای آمریکا و چند تن دیگر از سناتورهای جمهوری خواه با ارائه قانون مبارزه با تروریسم، نظارت و پاسخگویی افغانستان را در مجلس سنا برای رسیدگی به مسائل کلیدی مربوط به "خروج سریع و ویرانگر دولت بایدن از افغانستان" به مجلس سنا معرفی کردند.

تصویب این لایحه دولت بایدن را وادار می کند تا گزارشی از حامیان طالبان در دوران 20 ساله حضور آمریکا در افغانستان، عواملی که برای تسلط طالبان بر کابل با این گروه همکاری نموده و همچنین عوامل پشتیبان کننده طالبان در حمله به پنجشیر را ارائه دهد.

در این لایحه از وزیر امور خارجه ایالات متحده خواسته شده است پس از مشاوره با وزیر دفاع و رئیس سازمان اطلاعات ملی گزارشی در خصوص گروه ها و سازمان های حامی طالبان را به کمیته های مربوطه در کنگره آمریکا ارائه نماید.

ارسال نظر

 
1