خبر فوری

 
وزارت خارجه ایالات متحده: بدون پاکستان امکان برقراری صلح و ثبات در افغانستان وجود ندارد
کد خبر :1162130185

15:31 1399/11/19


برچسب ها : آمریکا, آمریکا و افغانستان, آمریکا و طالبان, آنتونی بلینکن, افغانستان, پاکستان, توافقنامه آمریکا و طالبان, زد تارار, شاه محمود قریشی, صلح افغانستان, صلح طالبان افغانستان, طالبان افغانستان, وزارت خارجه آمریکا, وزیر امور خارجه آمریکا, وزیر امور خارجه پاکستان,

زد تارار سخنگوی بخش اردو و هندی وزارت امور خارجه آمریکا در مصاحبه با یک خبرگزاری انگلیسی گفت که صلح و ثبات در افغانستان بدون پاکستان امکان پذیر نیست. آمریکا خواهان افزایش روابط خود با پاکستان است.


 

واشنگتن: به گزارش راز نیوز | زد تارار سخنگوی بخش اردو و هندی وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا در مصاحبه با یک خبرگزاری انگلیسی گفت که بدون پاکستان امکان برقراری صلح و ثبات در کشور افغانستان وجود ندارد.

سخنگوی بخش اردو و هندی وزارت خارجه ایالات متحده در ادامه مصاحبه خود افزود: " دولت بایدن در حال بررسی توافقنامه دوحه با طالبان است. همچنین در حال بررسی این موضوع نیز هستند که آیا وعده های داده شده توسط طالبان صحت دارند و یا انها (طالبان) به وعده های خود عمل می کنند. جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده هنوز تصمیمی در مورد خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان اتخاذ نکرده است، وی پس از بررسی توافقنامه در مورد عقب نشینی (خروج) نیرو های نظامی آمریکا از افغانستان تصمیم خواهد گرفت."

زد تارار در پاسخ به یکی از سوالات گفت: "روابط پاکستان و ایالات متحده از نظر چین (دوستی پاکستان با چین) مشاهده نمی شود. موضع آمریکا برای پروژه سی پیک (CPEC) واضح است زیرا ایالات متحده نمی خواهد متحدانش زیر بار بدهی قرار بگیرند. روابط پاکستان و ایالات متحده روابط تاریخی هستند فرصت های زیادی برای افزایش روابط دوجانبه با پاکستان وجود دارد و ما روابط تجاری خود با پاکستان را تقویت خواهیم کرد. تونی بلنکن وزیر امور خارجه آمریکا در تماس تلفنی با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان ابراز امیدواری کرد که روابط پاک و آمریکا در زمینه تجارت بیشتر تقویت شوند. همچنین چندین اختلاف بین دولت بایدن و دولت ترامپ در مورد کشمیر وجود دارد. در سطح جهان، همه مشکلات از طریق دیپلماسی حل می شوند. ما معتقدیم که مسئله کشمیر نیز با گفتگو (دیپلماسی) حل خواهد شد."

ارسال نظر

 
1