خبر فوری

 
وزارت خارجه آمریکا: ادعاهای عمران خان حقیقت ندارد و ما حامی قانون اساسی پاکستان هستیم
کد خبر :1902623204

17:10 1401/01/21


برچسب ها : پاکستان و آمریکا, سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا, طرح عدم اعتماد به نخست وزیر پاکستان, عمران خان, وزارت امور خارجه آمریکا,

جالینا پورتر معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز گذشته در یک نشست خبری گفت: ما شاهد آخرین تحولات سیاسی در پاکستان هستیم.


 

واشنگتن: به گزارش راز نیوز | جالینا پورتر معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز گذشته در یک نشست خبری گفت: ما شاهد آخرین تحولات سیاسی در پاکستان هستیم، به روند قانون اساسی پاکستان و حاکمیت قانون احترام می گذاریم و از آن حمایت می کنیم.

مطالبی که عمران خان، نخست وزیر پاکستان در خطاب به ملت خود مطرح کرده آن است ایالات متحده به دنبال طرح عدم اعتماد علیه او بوده است و آنها برای اثبات این ادعای خود سندی را ارائه می دهند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پی این مطلب عمران خا اظهار کرد: ما به طور کامل در جریان تحولات اخیر هستیم و به صراحت می گویم که هیچ حقیقتی در این ادعاها وجود ندارد.

لازم به یادآوری است که نخست وزیر عمران خان دیروز خطاب به ملت پاکستان بار دیگر گفت: یک مقام آمریکایی با سفیر پاکستان در آمریکا دیدار کرده و گفته است که عمران خان نباید به روسیه سفر می کرد.

عمران خان همچنین بیان کرده بود که هنوز بی اعتمادی به پاکستان نیامده است، قبل از این سخن،  مقام آمریکایی خطاب به سفیر پاکستان در آمریکا گفت: طرح عدم اعتماد در راه است و اگر عمران خان از این طرح بگریزد، پاکستان با عواقب ناگواری روبرو خواهد شد و اگر نخست وزیر فعلی کنار نرود، ضرر و زیان گریبان گیر کشور پاکستان خواهد شد.

عمران خان در ادامه سخنان خود به نقل از مقام آمریکایی گفت: عمران خان اگر قدرت را تسلیم کند ما پاکستان را خواهیم بخشید، وی مثل اینکه از نخست وزیر جایگزین نیز مطلع بود.

عمران خان افزود: چند ماه گذشته بنده مطلع دیدار مقامات آمریکایی با وزیر خیبر پختون خوا عاطف خان و عضو مجلس ملی شاندانا شدم که در همین حال، مقامات پاکستانی به بنده اطلاع دادند که مقامات آمریکایی ما را به سفارت آمریکا احضار کردند و گفتند: بی اعتمادی علیه عمران خان در راه است.

وی ادامه داد: در آن زمان کم کم مشخص شد و تمام برنامه و فیلم نامه آنها بر روی پرده نمایش رفت، ما باید تصمیم بگیریم که آیا می خواهیم یک ملت آزاد و مستقل باشیم یا برده.

لازم به ذکر است که وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا در روز 12 فروردین (یکم آوریل) اظهار کرد که اتهامات وارده به دخالت آمریکا در طرح عدم اعتماد به دولت عمران خان، ادعایی صرف بوده و هیچ مبنای حقیقی ندارد.

ارسال نظر

 
1