خبر فوری

 
وزارت امورخارجه پاکستان: حکومت نظامی در کشمیر در روز عید قربان را محکوم میکنیم
کد خبر :1634254268

13:00 1398/05/22


برچسب ها : پاکستان, عید قربان, هند, کشمیر,

دکتر محمد فیصل سخنگوی دفتر وزارت امورخارجه پاکستان در بیانی با محکوم کردن جریان داشتن حکومت نظامی ارتش هند در کشمیر در روز عید قربان، آن را اقدامی ظالمانه قرار داده و ابراز داشت که به این علت صد ها هزار تن از مردم کشمیر نتوانستند اعمال مذهبی روز عید قربان را انجام دهند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز، دکتر محمد فیصل سخنگوی دفتر وزارت امورخارجه پاکستان در بیانی با محکوم کردن جریان داشتن حکومت نظامی ارتش هند در کشمیر در روز عید قربان، آن را اقدامی ظالمانه قرار داده و ابراز داشت که به این علت صد ها هزار تن از مردم کشمیر نتوانستند اعمال مذهبی روز عید قربان را انجام دهند. باتوجه به احکام دین اسلام، مسلمانان سرتاسر جهان در این روز با حضور پرشکوه و عظیم در مساجد، نماز عید را برگزار می‌کنند، اما به دلیل فشارها و سختگیری های هند در کشمیر، مسلمانان این منطقه از انجام اعمال این روز محروم ماندند که این به نوعی نقض صریح قوانین بین‌المللی است.
وی در ادامه تصریح داشت، کشمیر به زندان بزرگ جهانی تبدیل شده است و مردم کشمیر اجازه برپایی نماز عید در مسجد جامع تاریخی سرینگر را نیز نداشتند؛ به دلیل مسدود بودن مسیر های ارتباط جمعی همچون اینترنت و خطوط تلفن، مردم حتی قادر به ارتباط با خانواده های خود نبوده و نتوانستند تبریک عرض کنند.
سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان خاطر نشان کرد، اقدامات هند نه تنها در دسته مجازات های گسترده جامعه ای قرار می‌گیرند، بلکه این اقدامات نقض آشکار تمامی قوانین بین المللی و حقوق بشری است و پاکستان از سازمان ملل و جامعه جهانی خواستار بررسی و انجام اقدامی علیه نقض قوانین بین‌المللی و دینی هند شده است.

ارسال نظر

 
1