خبر فوری

 
 
وزارت امور خارجه چین : مسئله مسعود اظهر را می توان با گفتمان جدی حل کرد
کد خبر :1718923642

20:42 1397/12/21


برچسب ها : آمریکا, بریتانیا, پاکستان, چین, سازمان ملل, شورای امنیت, فرانسه, هند,

وزارت امور خارجه چین طی بیانیه ای با اشاره به موضوع مسعود اظهر گفت : موضوع درج نام مسعود اظهر رهبر گروه جیش محمد توسط شورای امنیت سازمان ملل در فهرست تروریستی را می توان از طریق گفتمان جدی حل کرد.


 

به گزارش راز نیوز، وزارت امور خارجه چین طی بیانیه ای با اشاره به موضوع مسعود اظهر گفت : موضوع درج نام مسعود اظهر رهبر گروه جیش محمد توسط شورای امنیت سازمان ملل در فهرست تروریستی را می توان از طریق گفتمان جدی حل کرد.

لوکانگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین طی مصاحبه خبری در پکن در پاسخ به سوالی در رابطه با درج نام رهبر گروه جیش محمد " مسعود اظهر " در لیست تروریست های بین المللی توسط شورای امنیت سازمان ملل، گفت : بخش‌ شورای امنیت سازمان ملل، به عنوان یک زیر مجموعه اصلی این سازمان استانداردها و روش های سختگیرانه ای دارد. موضع چین در رابطه با قرار دادن شخصی به عنوان تروریست توسط کمیته شورای امنیت سازمان ملل واضح است. چین، برای حل این مسئله به نحو احسن، با طرف های مرتبط با این موضوع در ارتباط خواهد بود. از طریق گفتمان جدی و مسئولانه می توان به یک راه حل پایدار در این زمینه دست یافت.

ناگفته نماند که چنین بیاینه ای از جانب چین همزمان با تلاش های هند برای درج نام رهبر گروه تروریستی جیش محمد در لیست تروریست های بین المللی شورای امنیت سازمان ملل اظهار داشته شده است. شورای امنیت، به پیشنهاد کشورهای فرانسه، بریتانیا و آمریکا در رابطه با درج نام مسعود اظهر در فهرست تروریست های بین المللی، در هفته جاری رسیدگی خواهد کرد.
سخنگوی وزارت خارجه چین در پاسخ به سوال " آیا میان دیدارهای پاکستان و چین مسئله مسعود اظهر مورد بحث قرار گرفته بود" گفت : چین درصدد ایفای نقش میانجیگری میان دو طرف است، چین برای انجام مذاکرات بین طرفین، کاهش تنش ها و بهبودی روابط هند و پاکستان با جان و دل تلاش می کند.

ارسال نظر

 
1