خبر فوری

 
 
وزارت امور خارجه پاکستان کاردار سفارت هند را احضار نمود
کد خبر :661241024

15:20 1400/02/14


برچسب ها : ارتش پاکستان, ارتش هند, جامو و کشمیر, خط کنترل مرزی پاکستان وهند, خط کنترل مرزی هند, زاهد حفیظ چودری, نیروهای مرزبانی پاکستان, نیروهای مرزبانی هند, وزارت امور خارجه پاکستان,

وزارت امور خارجه پاکستان با احضار کاردار سفارت هند در اسلام آباد مراتب اعتراض شدید اسلام آباد به نقض پیمان آتش در خط کنترل مرزی را به وی ابلاغ نمود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| وزارت امور خارجه پاکستان با احضار کاردار سفارت هند در اسلام آباد مراتب اعتراض شدید اسلام آباد به نقض پیمان آتش در خط کنترل مرزی را به وی ابلاغ نمود.

بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی دفتر دستگاه دیپلماسی پاکستان، هند بار دیگر با نقض پیمان آتش بس سال 2003 میلادی مناطقی از خاک پاکستان واقع در مرز مشترک را هدف قرار داده است که مراتب اعتراض به این اقدام نیروهای مرزبانی هند با احضار کاردار سفارت این کشور به وی اعلام گردید.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در این بیانیه خود خواستار پایبندی هند به مفاد توافقنامه آتش بس سال 2003 میلادی گردید و ابراز داشت دولت هند نیروهای مسلح خود را نسبت به پایبندی به آتش بس مقید نماید و امنیت و ثبات واقعی مطابق با متن توافقنامه را اجرا نماید.

طبق متن نامه ابلاغی وزارت امور خارجه پاکستان به کاردار سفارت هند، تعداد 15 تن از نیروهای مرزبانی هند(BSF) صبح روز دوشنبه به همراه 3 دستگاه تراکتور با زیر پا نهادن قوانین مرزی و نقض تمامیت ارضی به صورت عامدانه از بخش جامو واقع در منطقه جامو و کشمیر هند وارد بخش چاروه واقع در خاک پاکستان شدند.

در ادامه متن این نامه آمده است: به دنبال این اقدام نیروهای مرزبانی هند در نقض تمامیت ارضی پاکستان، نیروهای رنجرز مستقر در مرز مشترک با به صدا درآوردن آژیر و سوت سعی در بازگرداندن نیروهای هندی نمود، اما نیروهای مرزبانی هند با بی توجهی به هشدارهای نیروهای رنجرز با استفاده از سلاح های سبک و خمپاره پست های مرزی پاکستان را هدف قرار دادند.

طبق متن این نامه نیروهای مرزبانی هند همچنین سعی نمودند با استفاده از اسلحه تک تیرانداز نیز نیروهای مرزبانی پاکستان را هدف قرار دهند.

وزارت امور خارجه پاکستان در ادامه این نامه آورده است: جای تعجب است علی رغم نقض پیمان آتش بس و تمامیت ارضی پاکستان از سوی مرزبانان هندی رسانه های این کشور تلاش دارند با پروپگندا علیه پاکستان نیروهای مرزبانی پاکستانی را عامل نقض آتش بس در خط کنترل مرزی معرفی نمایند.

وزارت امور خارجه پاکستان این اقدام مرزبانان هندی در ورود بی مسئولانه به خاک پاکستان را نخستین اقدام هند در نقض پیمان نامه صورت گرفته میان مدیرکل عملیات نظامی دو کشور در سال 2021 میلادی عنوان نمود.

 

ارسال نظر

 
1