خبر فوری

 
وزارت امور خارجه پاکستان: تصمیم قضایی هند درمورد "مسجد بابری" نشان از شکست سیستم قضایی این کشور در اجرای عدالت دارد
کد خبر :814697912

20:27 1398/08/18


برچسب ها : ارتش پاکستان, پاکستان, مسجد بابری, هند, وزارت امور خارجه,

وزارت امور خارجه پاکستان دربیانیه ای تصمیم قضایی هند درمورد "مسجد بابری" را نشان از شکست سیستم قضایی این کشور در اجرای عدالت عنوان کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز، حکم دادگاه عالی هند در رابطه با واگذاری زمین مسجد بابری به مذهب هندو و ساخت معبد هندو ها در جای این مسجد و دادن زمینی جایگزین به مسلمانان در ایودیا، موجب جریحه دار شدن احساسات مسلمانان هند و پاکستان شده و وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه ای با اشاره به بیانیه سازمان ملل خطاب به هند که دادگاه های این کشور باید حقوق بشر را در تصمیم گیری های خود حفظ کنند، حکم دادگاه عالی هند درخصوص کشمیر اشغالی را نادرست عنوان کرد و افزود، در چنین تصمیم گیری هایی حق اقلیت ها در هند مورد توجه قرار نمی‌گیرد، اقلیت های دینی در هند در امنیت نیستند و حکم امروز دادگاه عالی هند موجب نمایان شدن چهره حقیقی هند شده است. سخنگوی دفتر وزارت امور خارجه پاکستان در ادامه بیانیه با تاکید بر این نکته که اقلیت های دینی در هندوستان از جهت عقیده و عبادتگاه هایشان در معرض خطر قرار دارند، افزود، هندوستان ایدئولوژی هندوتوا و تاریخ هندو رشترا را دنبال می‌کند که این تصمیمات بر سازمان های اصلی هند نیز تاثیر می‌گذارند. ایدئولوژی افراطی در هند مبتنی بر اعتقاد به برتری هندو است؛ چنین رفتاری تهدیدی برای صلح منطقه است. هند باید حفاظت از حقوق و اموال مسلمانان ساکن کشورش را و سازمان ملل نیز حقوق برابر اقلیت ها و براندازی ایدئولوژی افراطی در هندوستان را تضمین کرده و در این راستا اقدام کنند.

ارتش پاکستان

همچنین سرلشکر آصف غفور فرمانده روابط عمومی ارتش پاکستان نیز در پیام تویتری خود در این رابطه، گفت: این یک فاجعه برای پاکستان نیست بلکه بازتاب نابودی بشریت از هندوتوا است. این امر خوشایندی است که دادگاه هند برای اعلام حکم مسجد بابری تاریخی را انتخاب کرده است که پاکستان در چنین تاریخی درحال قدم برداشتن برای احترام به مذهب دیگری بود، هم اکنون چهره اصلی هند آشکار شده است و جهان شاهد اقدامات ناخوشایند هند است. پس از اقدام به خاتمه هویت اصلی کشمیر اشغالی در 5 اوت توسط هند و هم اکنون اعلام حکم دادگاه هندوستان در رابطه با مسجد بابری، چهره ننگین دولت افراط گرای هند در جهان آشکار شده است. درحالیکه پاکستان با احترام به مذهبی دیگر، درحال افتتاح پروژه راهداری کرتاپور است.

ارسال نظر

 
1