خبر فوری

 
وزارت امور خارجه و مشاور امنیت ملی پاکستان اخبار سفر به اسرائیل را رد کردند/واکنش حزب مردمی به این خبر ها
کد خبر :2105391195

12:38 1400/04/08


برچسب ها : PPP, اسرائیل, بلاول بوتو زرداری, پاکستان و اسرائیل, پاکستان و رژیم صهیونیستی, حزب مردمی پاکستان, زلفی بخاری, سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان, سید ذوالفقار عباس بخاری, مشاور امنیت ملی پاکستان, معید یوسف,

باوجود پیام های تکذیب اخبار منتشر شده از مبدا رژیم صهیونیستی در خصوص سفر زلفی بخاری به اسرائیل، اما برخی از مقامات سیاسی پاکستان با استناد به سرنخ ها از دولت فدرال پاکستان خواستار ارائه جزئیات این سفر را شده اند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| روز گذشته پس از منتشر شدن گزارشاتی از مبدا رژیم صهیونیستی به نقل از منبع پاکستانی در خصوص سفر زلفی بخاری مشاور اسبق نخست وزیر پاکستان در ماه نوامبر به اسرائیل ، سید ذوالفقار بخاری (زلفی بخاری) در پیام توییتری خود این خبر را برای بار دوم تکذیب کرد.

هم اکنون دفتر وزارت امور خارجه پاکستان طی واکنشی به این خبرها، آن را بی اساس و گمراه کن خوانده و گفت: چنین سفری به اسرائیل انجام نگرفته است، درحالیکه زلفی بخاری نیز واکنش صریح خود در این رابطه را ابراز داشت.

در ادامه این بیانیه آمده است که وزارت امور خارجه پاکستان مورخ 18 دسامبر 2020 برابر 28 آذر 1399 چنین خبرهای بی اساس را رد کرده بود. هیچگونه تغییری در موضع اصولی پاکستان نسبت به اسرائیل رخ نداده است.

 

از طرفی معید یوسف مشاور امنیت ملی پاکستان نیز اظهار داشت : مطلع شدم که یک حزب سیاسی بزرگ اظهار داشته که من به صورت مخفی با مقامات اسرائیل ملاقات کرده ام، این بسیار ناامید کننده است. سخنان من ثبت شده که من هیچگاه هیچگونه نشستی با مقامات اسرائیل نداشته ام و نه به صورت رسمی به اسرائیل سفر کرده ام.  موضع نخست وزیر در مورد اسرائیل شفاف است و پاکستان برای حقوق فلسطین و راه حل دو دولت ایستاده است.

 

باوجود این انکار ها، اما علاوه بر برخی رسانه های رژیم صهیونیستی، برخی از مقامات سیاسی داخل نیز بر اعزام تیم یا شخص توسط دولت عمران خان نخست وزیر پاکستان به اسرائیل پافشاری می کنند.

بلاول بوتو رئیس حزب مردمی پاکستان PPP از دولت خواست تا جزئیات سفر احتمالی زلفی بخاری به اسرائیل و جزئیات مسیر هواپیمای دولتی را نشان دهد. وی اظهار داشت که اطلاعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه این هواپیما از اینجا به اسرائیل رفته است، اگر این مسیر پرواز بود، پس چه کسی اجازه داده است؟ اگر این هواپیما با آمدن به اینجا زلفی بخاری را به همراه خود نبرده است، پس چه کسی را برده؟ 

وی افزود: خبرگزاری اسرائیلی با دریافت مجوز از وزارت دفاع آنجا خبر را منتشر کرده است، حتما چیزی هست!

ارسال نظر

 
1