خبر فوری

 
 
وزارت امور خارجه هند ارتش پاکستان را به پشتیبانی از تروریست ها متهم کرد
کد خبر :1698935323

16:11 1399/09/01


برچسب ها : پاکستان, پاکستان و هند, حمایت از تروریسم, خط کنترل مرزی, سخنگو, سخنگوی وزارت امور خارجه هند, سرینگر, شبه نظامیان, هند, هند و پاکستان, وزارت امور خارجه هند,

سخنگوی وزارت امور خارجه هند گفت پاکستان همچنان از نیروی های تروریستی را در خط کنترل مرزی هند حمایت می کند.


 

 

سرینگر: به گزارش راز نیوز | انوراگ شری واستو سخنگوی وزارت امور خارجه هند در یک کنفرانس مطبوعاتی که به صورت مجازی برگزار شد، پاکستان را به کمک به شبه نظامیان در نفوذ به خاک هند متهم کرد و ارتش پاکستان را به دلیل نقض آتش بس در جامو و کشمیر مورد انتقاد قرار داد. وزارت خارجه هند همچنین از پاکستان خواست که به توافق آتش بس احترام بگذارد.

سخنگوی وزارت خارجه هند مدعی شد که بدون دخالت ارتش پاکستان مستقر در خط کنترل  مرزی (LOC) چنین حملاتی از سوی تروریست ها امکان پذیر نیست. گفتنی است این وزارتخانه سفیر پاکستان را در 14 نوامبر برابر 24 آبان احضار کرده و اعتراض شدیدی را علیه نقض آتش بس انجام داده است. به گفته وزارت خارجه هند، علاوه بر این حملات توسط تروریست ها، بیش از 4137 مورد نقض آتش بس توسط پاکستان در خط  کنترل مرزی (LOC) در سال 2020 گزارش شده است.

امسال بیش از 211 شبه نظامی توسط نیروهای امنیتی هند کشته شده اند. طبق بیانیه ای که وزارت امور خارجه هند در 23 اکتبر برابر 2 آبان صادر کرد، پاکستان تاکنون 3800 مورد آتش بس را نقض کرده است.

ارسال نظر

 
1