خبر فوری

 
 
ورود تیم تحقیقات افغانستان به پاکستان جهت بررسی پرونده دختر سفیر افغانستان
کد خبر :179325956

17:02 1400/05/11


برچسب ها : پاکستان و افغانستان, دولت افغانستان, شیخ رشید احمد, وزیر کشور پاکستان,

شیخ رشید احمد وزیر کشور پاکستان روز دوشنبه در یک نشست خبری گفت: تیم تحقیقات افغانستان جهت بررسی پرونده دختر سفیر افغانستان وارد پاکستان شده است.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | شیخ رشید احمد وزیر کشور پاکستان روز دوشنبه در یک نشست خبری گفت: تیم تحقیقات افغانستان جهت بررسی پرونده دختر سفیر افغانستان وارد پاکستان شده است، ما با آنان در ارتباط هستیم و همچنین پلیس پاکستان آماده پاسخگویی به تیم تحقیقاتی افغانستان است.

وی افزود: تیم تحقیقات میتواند در صورت نیاز از مظنونان دستگیر شده پرونده دختر سفیر بازجویی کند.

وی ادامه داد: همچنین ما به رئیس سازمان توسعه شهری پایتخت (CDA) دستور دادیم که 190 دوربین دیگر نیز در مناطق دیپلماتیک نصب و بند سیستم امداد اضطراری را نیز در این مناطق اجرایی و راه اندازی کنند.

لازم به ذکر است، بر اساس اعلام دولت افغانستان، در 26 خرداد ماه (16 ژوئیه) دختر سفیر افغانستان در پاکستان طی مسیر رفتن به سمت خانه در شهر اسلام آباد ربوده و بعد از چند ساعت شکنجه شدن آزاد شد. در همین حال افغانستان سفیر پاکستان را در شهر کابل به منظور طرح اعتراض احضار کرده و از اسلام آباد خواست تا عوامل مسئول این اقدام را مجازات و امنیت دیپلمات های افغان را تضمین کند.

همچنین برخی مقامات پاکستانی از جمله شیخ رشید وزیر کشور پاکستان ادعا کرده اند که، در ساعات ربودن دختر سفیر افغانستان، ایشان در حالت استفاده از اینترنت بود.

 

ارسال نظر

 
1