خبر فوری

 
وخامت اوضاع امنیتی لاهور در پی دخالت پلیس در تحصن تحریک لبیک پاکستان/ جان باختن 2 تن در نتیجه تیراندازی پلیس
کد خبر :140623465

15:48 1400/01/29


برچسب ها : پلیس پنجاب, تحریک لبیک پاکستان, تحصن کنندگان, حافظ سعد رضوی, خادم حسین رضوی, سفیر فرانسه, یورش پلیس,

تحصن طرفداران گروه ضد فرانسوی تحریک لبیک پاکستان با دخالت پلیس منجر به درگیری میان دو طرف گردید که در اثر آن دست کم 2 تن از طرفداران این حزب جان باخته و دهها تن دیگر نیز زخمی شدند.


 

لاهور: به گزارش راز نیوز| تحصن طرفداران گروه ضد فرانسوی تحریک لبیک پاکستان با دخالت پلیس منجر به درگیری میان دو طرف گردید که در اثر آن دست کم 2 تن از طرفداران این حزب جان باخته و دهها تن دیگر نیز زخمی شدند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، تحصن طرفداران حزب تحریک لبیک پاکستان که در اعتراض به اقدام دولت در اعمال ممنوعیت های گسترده علیه این حزب و همچنین عدم اخراج سفیر فرانسه از پاکستان در مسجد رحمة للعالمین واقع در میدان یتیم خانه شهر لاهور برگزار گردید با دخالت نیروهای پلیس به خاک و خون کشیده شد.

طبق گفته منابع آگاه از شهر لاهور نیروهای پلیس این شهر به صورت گسترده به محل این تحصن یورش برده و علاوه بر شلیک گازهای اشک آور با استفاده از سلاح های مختلف اقدام به تیراندازی به سوی شرکت کنندگان در این تحصن نمودند که در اثر آن چندین تن از تحصن کنندگان دچار جراحت شده و دو تن از مجروحان این درگیری به علت شدت خونریزی و جراحات وارده و همچنین عدم دسترسی به امکانات درمانی در همان محل تحصن جان باختند.

گفته می شود یکی از جان باختگان فرزند غلام عباس فیضی رهبر این حزب در لاهور و عضو شورای اصلی این حزب می باشد.

لازم به ذکر است این اعتراضات حزب تحریک لبیک پاکستان زمانی آغاز گردید که پلیس ایالت پنجاب طی اقدامی حافظ محمد سعد رضوی فرزند رهبر فقید تحریک لبیک پاکستان را به دلیل اعلام فراخوان برای آغاز تظاهرات ضد فرانسوی مورد بازداشت قرار داد.

این اعتراضات که ابتدا به صورت مسالمت آمیز آغاز گردید به مرور زمان به آشوب و شورش در شهر کشیده شد و طرفداران این حزب به بهانه آنچه که حمایت از ساحت حضرت رسول اکرم(ص) عنوان کردند به خیابان ها ریخته و اقدام به آتش زدن اموال عمومی، شکستن شیشه ها و منهدم نمودن خودروهای مردم نمودند، طرفداران این حزب علاوه بر آن با هجوم به مراکز پلیس در شهرهای مختلف ایالت پنجاب به ویژه لاهور و راولپندی نیروهای پلیس را مورد ضرب و شتم قرار دادند که منجر گردید تعداد کثیری از نیروهای پلیس را روانه بیمارستان شوند.

پس از انجام اقدامات وحشیانه از سوی طرفداران حزب تحریک لبیک پاکستان و ایجاد آشوب در سطح شهرها وزیر کشور پاکستان در اقدامی فوری با ارائه پیش نویس طرح اعمال ممنوعیت گسترده علیه این حزب به کابینه و پارلمان آن را به تصویب کابینه دولت فدرال و پارلمان رساند که توسط شخص رئیس جمهور به امضاء رسید.

اما با این وجود اعمال محدودیت های گسترده علیه فعالیت های این حزب تظاهرات و اعتراضات طرفداران این حزب را فروکش نکرده و نهایتا طرفداران این حزب راهپیمایی گسترده را از شهر لاهور آغاز نمودند که با دخالت پلیس منجر به درگیری میان طرفین گردید.

 

ارسال نظر

 
1