خبر فوری

 
 
واکنش پاکستان به سفر نانسی پلوسی به تایوان: وضعیت ایجاد شده در تنگه تایوان تأثیرات جدی بر صلح و امنیت منطقه خواهد گذاشت
کد خبر :2092384599

12:56 1401/05/12


برچسب ها : پاکستان و آمریکا, پاکستان و چین, تایوان, رئیس مجلس نمایندگان آمریکا, سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان, نانسی پلوسی, وزارت امور خارجه پاکستان,

در پی سفر نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان علی رغم هشدارهای مکرر پکن، وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه‌ای نسبت به اوضاع ایجاد شده در تنگه تایوان ابراز نگرانی کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| در پی سفر نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان علی رغم هشدارهای مکرر پکن، وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه‌ای نسبت به اوضاع ایجاد شده در تنگه تایوان ابراز نگرانی کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه پاکستان آمده است: پاکستان حمایت همه‌جانبه خود از استقلال و تمامیت ارضی چین را اعلام می‌دارد، پاکستان نسبت به وضعیت ایجاد شده در تنگه تایوان که می‌تواند امنیت و ثبات منطقه را به خطر بیندازد به شدت نگران است.

سخنگوی دفتر وزارت امور خارجه پاکستان در ادامه این بیانیه گفت: دنیا از ابتدا به دلیل جنگ اوکراین در شرایط حساس امنیتی قرار دارد که وضعیت تأمین اقلام غذایی و انرژی را دچار خطر کرده است، جهان دیگر نمی‌تواند متحمل یک بحران دیگر شود که تأثیرات منفی بر امنیت، ثبات و اقتصاد را به همراه خواهد داشت.

وی افزود: پاکستان معتقد است روابط میان کشورها با پایبندی به احترام متقابل، عدم مداخله در امور داخلی یکدیگر و مطابق با قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل متحد باید به صورت صلح‌آمیز حل و فصل گردد.

 

ارسال نظر

 
1