خبر فوری

 
 
واکنش پاکستان به حمله هوایی هند: پاسخ کوبنده ای در موعد مشخص خواهیم داد
کد خبر :445730362

15:00 1397/12/07


برچسب ها : پاکستان, حمله هوایی هند, هند,

پس از نقض حریم هوایی پاکستان توسط جنگنده های هند، جلسه اضطراری کمیته امنیت ملی به ریاست نخست وزیر پاکستان برگزار گردید.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری جیو، پس از نقض حریم هوایی پاکستان توسط جنگنده های هند، جلسه اضطراری کمیته امنیت ملی به ریاست نخست وزیر پاکستان برگزار گردید.

در این نشست اضطراری که مقامات لشگری و سیاسی از جمله ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ستاد ارتش، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه، پرویز ختک وزیر دفاع حضور داشتند، وضعیت امنیت مرزها و ورود جنگنده های هند به پاکستان مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه در خصوص برنامه جامع پاکستان برای واکنش به این اقدام نیروی هوایی هند بحث و گفتگوی مفصلی صورت گرفت.

شاه محمود قریشی در این نشست گزارشی از وضعیت مناطق مرزی پس از حمله جنگنده های هند را به کمیته ارائه داد و مقامات نظامی نیز گزارشی از میزان آمادگی نیروهای نظامی برای مقابله با هرگونه حمله احتمالی ارائه دادند.

همچنین در بیانیه مشترک این نشست، ادعای مقامات هند مبنی بر هدف قرار دادن مرکز گروه تروریستی جیش محمد رد گردیده است و اعلام گردیده است که هند یک بار دیگر با ادعاهای واهی سعی در منحرف نمودن افکار عمومی نموده است.

این کمیته همچنین از جامعه جهانی برای مشاهده مناطق هدف قرار گرفته دعوت به عمل آورد.

در این نشست اعلام شد که هند امنیت منطقه را به خطر انداخته است و پاکستان مکان و زمان مناسبی را برای پاسخ به این اقدام هند تعیین خواهد نمود.

همچنین در این نشست تصمیم بر تشکیل جلسه علنی مشترک پارلمان برای بررسی دقیق این موضوع با حضور همه احزاب اتخاذ شد و قرار بر آن شد این موضوع در سطح جهانی نیز مورد بررسی قرار گیرد و مسئولیت آن بر عهده وزیر امور خارجه پاکستان گذاشته شد.

ارسال نظر

 
1