خبر فوری

 
 
واکنش وزیر کشور پاکستان به ورود نیروهای آمریکایی به اسلام آباد: حضور این افراد به صورت موقت است
کد خبر :682576332

11:02 1400/06/09


برچسب ها : ارتش آمریکا, خروج نظامیان آمریکایی, شیخ رشید احمد, فرودگاه اسلام آباد, مرز تورخم, مرز چمن, وزیر کشور پاکستان,

شیخ رشید احمد وزیر کشور پاکستان در نشست خبری خود در پاسخ به یک سوال در خصوص حضور نیروهای ارتش آمریکا به پاکستان حضور این افراد را موقت عنوان کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| شیخ رشید احمد وزیر کشور پاکستان در نشست خبری خود در پاسخ به یک سوال در خصوص حضور نیروهای ارتش آمریکا در پاکستان حضور این افراد را موقت عنوان کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، به دنبال انتشار تصاویری مبنی بر ورود نظامیان آمریکایی به پاکستان از طریق فرودگاه اسلام آباد وزیر کشور پاکستان طی نشست خبری اعلام داشت: حضور نظامیان آمریکایی در پاکستان به صورت موقت است و تمامی این افراد دارای روادید 21 الی 30 روزه ترانزیتی هستند.

وزیر کشور پاکستان گمانه زنی های مطرح شده با عنوان اینکه پاکستان به زمان حکمرانی ژنرال پرویز مشرف بازگشته است را رد کرد.

وی با ابراز عصبانیت نسبت به ادعای رهبر حزب جمعیت علمای اسلام مبنی بر رزرو هتل برای نظامیان آمریکایی در اسلام آباد هرگونه اظهار نظر صورت گرفته در این زمینه را به شدت تکذیب نمود.

شیخ رشید احمد در ادامه این نشست خبری در پاسخ به یک سوال خاطرنشان کرد: تعداد 2 هزار و 192 نفر از گذرگاه مرزی طورخم و تعداد 1627 نفر دیگر نیز از طریق مرز هوایی فرودگاه اسلام آباد وارد خاک پاکستان شده اند و تنها تعداد اندکی از گذرگاه مرزی چمن نسبت به ورود به پاکستان مبادرت ورزیده اند.

وی تصریح کرد: روزانه تعداد قابل توجهی از افراد از طریق مرز چمن در حال تردد میان پاکستان و افغانستان هستند و تعداد زیادی از شهروندان افغان از طریق این گذرگاه مرزی وارد پاکستان شده و مجددا به کشور خود بازگشته اند و این یک فعالیت عادی در مرزهاست.

وزیر کشور پاکستان در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت افرادی که از گذرگاه های مرزی طورخم و چمن وارد پاکستان می شوند اظهار داشت: هیچکدام از این افراد به عنوان مهاجر وارد پاکستان نشده اند.

 

ارسال نظر

 
1