خبر فوری

 
واکنش شیعیان پاکستان نسبت به توهین و هتاکی های رسمی فرانسه به اسلام
کد خبر :246890892

18:57 1399/08/07


برچسب ها : اسلام هراسی, پاکستان و فرانسه, توهین, رئیس جمهور فرانسه, سازمان دانشجویان امامیه, سفیر فرانسه, شارلی ابدو, شیعه, شیعیان پاکستان, کاریکاتور,

مذاهب اسلامی پاکستان از جمله شیعیان این کشور با ابراز خشم خود از سخنان ضد اسلامی و توهین آمیز رئیس جمهور فرانسه، از برگزاری دسته های اعتراضی علیه این اقدامات مقابل کنسولگری و سفارتخانه فرانسه خبر داده اند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| پس از سخنان و اقدامات توهین آمیز و ضد اسلامی فرانسه و رئیس جمهور این کشور، علاوه بر آنکه موجب ایجاد خشمی در مسلمانان سراسر جهان علیه این اقدامات از جمله کشور فرانسه شده است. مذاهب اسلامی پاکستان از جمله شیعیان این کشور نیز با ابراز خشم خود از سخنان ضد اسلامی و توهین آمیز رئیس جمهور فرانسه، از برگزاری دسته های اعتراضی علیه این اقدامات مقابل کنسولگری و سفارتخانه فرانسه خبر داده اند.

رهبران مرکزی و بخش سازمان دانشجویان امامیه پاکستان ISO طی کنفرانس مطبوعاتی در حسینیه زهرا، از برگزاری تظاهرات تا سفارتخانه فرانسه در اسلام آباد مورخ 1 نوامبر، 14 ربیع الاول برابر 11 آبان خبر دادند. علی اویس دبیرکل مرکزی و محمد عباس رئیس بخش کراچی سازمان دانشجویان امامیه ضمن ابراز خشم شدید خود از انتشار کاریکتور و محتویات توهین آمیز و سپس تایید آنها توسط رئیس جمهور فرانسه، خواستار قطع هرچه سریعتر روابط پاکستان با فرانسه شده و اظهار داشتند که پاکستان با اخراج سفیر فرانسه از کشور، اثبات کند که عاشق رسول الله است.

علی اویس افزود: ائتلاف غیر اسلامی از جوانب مختلف درحال حمله به امت مسلمان است درحالیکه درمقابل آنها وحدت اسلامی پراکنده است، ابلیس زمان بارها با توهین به پیامبر اکرم ص، غیرت و ایمان مسلمانان را به چالش کشیده است، زمان آن فرارسیده است تا امت اسلامی با دادن پاسخی محکم به این توهین ها، ثابت کند که هوشیار است. وی در ادامه سکوت سازمان ملل متحد در برابر توهین به انبیاء الهی را محکوم کرد و خاطر نشان کرد که سازمان همکاری اسلامی OIC نیز درپی اظهار بی تفاوتی خود نسبت به این موضوع، دارد ثابت می کند که برده آمریکا و اسرائیل است. او آی سی درحالیکه باید ضمن فراخوانی نشست اضطراری، استراتژی مشترک علیه فرانسه را اتخاذ کند، روزه سکوت گرفته است.

 

خانم سیده زهرا نقوی عضو مجلس ایالت پنجاب و دبیرکل مرکزی بخش زنان مجلس وحدت مسلمین پاکستان MWM ضمن محکوم کردن اهانت رئیس جمهور فرانسه به ساحت مقدس پیامبر اکرم ص و افسوسناک خواندن آن، چنین اقداماتی را غیر قابل تحمل عنوان کرد و افزود: رسول اکرم شخصیتی بین مسلمانان است که بدون محبت به او، ایمان ناقص است. وی افزود: برای هیچ کشور و ملت متمدنی درست نیست که به مقدسات دیگر ادیان توهین کنند، مجله فرانسوی مجددا ضمن ارتکاب به این جرم به بهانه آزادی بیان، قلب تمامی مسلمانان جهان را به درد آورده است. مسلمانان با جان فشانی از حرمت پیامبر عزیز دفاع خواهند کرد، مقامات فرانسوی از طریق سخنان تفرقه افکنانه، درحال ترویج افراط گرایی هستند که نتایج سختی را به دنبال خواهد داشت، پیش از آنکه اوضاع از کنترل خارج شود، فرانسه باید نسبت به این فعل مجرمانه خود عذر خواهی کند. وی اظهار داشت که پاکستان با احضار سفیر فرانسه مراتب اعتراضات شدید خود را اعلام کرده است و تمامی کشور های اسلامی باید اقدامات جدی علیه این کارزار مذموم، نفرت انگیز و سازمان یافته اسلام هراسی انجام دهند.

 

علامه دکتر محمد حسین اکبر رهبر تحریک حسینی پاکستان و اداره منهاج الحسین لاهور طی گفتگوی مطبوعاتی، گفت: فرانسه باید قیمت گزافی درمورد این توهین بپردازد، تروریسم یک مسئله بین المللی است که کشور های اسلامی طی برقراری اتحاد باید به مبارزه با آن بپردازند. جریان تظاهرات و اعتراضات به محتویات توهین آمیز و ضد اسلامی در سراسر جهان ادامه دارد، دولت پاکستان باید ضمن تحریم دیپلماتیک فرانسه، سفیر فرانسه را از کشور اخراج کند. وی وضع قانون درباره حرمت پیامبران الهی در سطح بین المللی را از اشد ضروریات عنوان کرد.

ارسال نظر

 
1