خبر فوری

 
واکنش شدید و نگرانی شیوخ پاکستانی نسبت به حملات یمنی ها علیه تاسیسات نفتی عربستان
کد خبر :1453409775

21:05 1398/06/25


برچسب ها : پاکستان, تاسیسات نفتی, حوثی, شیوخ, عربستان سعودی, یمن,

طاهر محمود اشرفی رئیس شورای علماء پاکستان و دبیرکل سازمان بین المللی شورای حرمین شریفین طی سخنرانی در جمع علما و شیوخ مذاهب مختلف در مسجد معاذ بن جبل، گفت: طبق یک دسیسه و برنامه از پیش تعیین شده کشورهای اسلامی را هدف قرار می‌دهند، حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی توسط قدرت های پشتیبان حوثی های یمنی صورت گرفته است.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز، طاهر محمود اشرفی رئیس شورای علماء پاکستان و دبیرکل سازمان بین المللی شورای حرمین شریفین طی سخنرانی در جمع علما و شیوخ مذاهب مختلف در مسجد معاذ بن جبل، گفت: طبق یک دسیسه و برنامه از پیش تعیین شده کشورهای اسلامی را هدف قرار می‌دهند، حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی توسط قدرت های پشتیبان حوثی های یمنی صورت گرفته است. پاکستان و عربستان سعودی به هیچ وجه از مواضع خود در مورد کشمیر و فلسطین عقب نشینی نخواهند کرد. حملات پیاپی به سرزمین حرمین شریفین اقدام یک گروه نبوده و این عمل برنامه قدرت هایی است که می‌خواهند محور مرکزی وحدت و اتحاد بین مسلمانان را هدف قرار دهند، اما مسلمانان به هیچ وجه تجاوز به سرزمین حرمین شریفین را تحمل نخواهند کرد. وی در گفته های خود خواستار برگزاری اجلاس اضطراری سازمان همکاری اسلامی OIC در مورد حمله به تاسیسات نفتی در عربستان سعودی و وضعیت موجود در کشمیر و فلسطین اشغالی، موضع گیری آشکار و متفق القول در برابر حوثی ها و حامیان آنها شد و افزود، شورای علماء پاکستان حمایت کامل خود از دولت و ملت سعودی را ابراز می‌دارد. ملت، دولت و شیوخ پاکستان هر لحظه آماده و جان به کف برای دفاع از سرزمین حرمین شریفین و ثبات آن هستند. ما به توانایی های سازمان های نظامی و امنیتی سعودی اعتماد داریم و مسلمانان برای دفاع از مقدسات چشم به راه رهبری و ملت سعودی هستند.
 


همچنین سناتور و پرفسور ساجد میر رهبر مرکزی جمعیت اهل حدیث پاکستان نیز طی سخنرانی در جلسه کابینه مرکزی و اعضای کارکنان در منطقه راوی رود لاهور پس از گفتگوی مفصل درمورد وضعیت کشمیر، محکومیت اقدامات هند علیه مظلومان کشمیر و درخواست مجوز برای انجام جهاد به حمایت از کشمیری ها، با اشاره به حملات علیه تاسیسات سعودی، این امر را به شدت محکوم کرده و پس از ابراز نگرانی در این رابطه، گفت:  عناصر توطئه گر علیه امنیت سعودی را به شدت باید متوقف ساخت. از طریق تروریسم درپی توطئه علیه حرمین شریفین هستند، دولت و ارتش پاکستان باید تمامی خدمات و پشتیبانی خود را عملا در اختیار عربستان قرار دهد. کشور سعودی، کشوری احسان کننده به پاکستان است، برقراری ثبات و امنیت آن امری ضروری برای جهان اسلام است. دو کشور عربستان سعودی و پاکستان یک جان در دو قالب هستند، برای حفاظت از حرمین شریفین آماده ارائه هرگونه قربانی هستیم.


از طرفی سناتور حافظ عبدالکریم نیز درپی سخنرانی در این جمع، حملات یمنی ها علیه سعودی را نگران کننده عنوان کرد و افزود، به دلیل وجود حرمین شریفین در عربستان، مرکز اعتقادات جهان اسلام است که دفاع از آن بخشی از ایمان ما است. وی دشمن سعودی را دشمن اسلام و پاکستان و دفاع از آن را دفاع از اسلام و پاکستان عنوان کرد و ابراز داشت: حملات شورشیان یمنی موجب ایجاد وحشت در جهان شده و هر مسلمانی نگران است.

 

ارسال نظر

 
1