خبر فوری

 
 
واکنش شدید مسلمانان سخنان توهین آمیز رهبر افراطی اهل سنت به ساحت مقدس حضرت صدیقه کبری(س)
کد خبر :699680823

18:20 1399/03/30


برچسب ها : اهل سنت و الجماعت, حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها, مولوی اشرف جلالی,

به دنبال اهانت رهبر افراطی اهل سنت به ساحت مقدس حضرت صدیقه کبری(سلام الله علیها) رهبران و علمای مختلف اهل سنت و شیعه آن را به شدت محکوم نمودند و خواستار محاکمه فوری این فرد گستاخ به ساحت حضرت زهرا(سلام الله علیها) شدند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| به دنبال اهانت رهبر افراطی اهل سنت به ساحت مقدس حضرت صدیقه کبری(سلام الله علیها) رهبران و علمای مختلف اهل سنت و شیعه آن را به شدت محکوم نمودند و خواستار محاکمه فوری این فرد گستاخ به ساحت حضرت زهرا(سلام الله علیها) شدند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، آصف اشرف جلالی از رهبران جنبش لبیک یا رسول الله(ص) چندی پیش طی سخنانی گستاخ آمیز به ساحت اعظم حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) درخواست اراضی فدک از خلیفه وقت اسلام را نادرست عنوان کرده و حضرت زهرا(س) را نعوذ بالله خطاکار خواند، (نقل کفر کفر نباشد).

وی همچنین در ادامه سخنان خود تنها حضرت رسول اکرم(ص) را در بین پنج تن معصوم خواند از حضرت علی(علیه السلام) تا حضرت امام حسین(علیه السلام) را نعوذ بالله غیر معصوم معرفی کرد.

انتشار این سخنان گستاخ آمیز توسط مولوی آصف اشرف جلالی با انتقاد و واکنش شدید کاربران شبکه های اجتماعی و علما و رهبران مذاهب مختلف اسلامی روبرو گردید.

همچنین مسلمانان سرتاسر پاکستان جداگانه علیه این فرد گستاخ در مراکز مختلف پلیس به درج شکایت نامه و تشکیل پرونده با استفاده از مواد مربوط به قانون توهین به ساحت مقدس اهل بیت(علیهم السلام) نمودند، در این بین پس از تنظیم شکایت نامه در مرکز پلیس شهر لاهور خبرهای ضد و نقیضی مبنی بر تلاش وی برای فرار از کشور و سفر به عربستان سعودی به گوش رسیده است.

رهبران اهل سنت در کنار علما و رهبران شیعه پاکستان در واکنش به این سخنان اهانت آمیز ضمن محکومیت شدید آن خواستار درج نام مولوی جلالی در فهرست چهارم(فهرست افراد ممنوع الفعالیت) شده و از دولت و مقامات امنیتی درخواست کردند بر اساس قوانین مربوط به توهین به رسالت با وی برخورد شود.

پیر سید محمد معصوم نقوی رهبر حزب «جمعیت علمای پاکستان» در نشست منعقد شده در دفتر مرکزی این حزب واقع در شهر لاهور با ابراز عصبانیت نسبت به سخنان اهانت آمیز مولوی جلالی اظهار داشت: هیچ یاوه گویی نمی تواند اهل سنت باشد و ما این سخنان اهانت آمیز را به شدت محکوم می کنیم.

وی افزود: اشرف جلالی با اهانت به ساحت مقدس حضرت فاطمه زهرا(س) خدا و رسولش را مورد اذیت قرار داده است، زیرا در آیه 57 سوره احزاب خداوند متعال میفرمایند: « قطعاً آنان که خدا و پیامبرش را می آزارند، خدا در دنیا و آخرت لعنتشان می کند، و برای آنان عذابی خوارکننده آماده کرده است».

وی تصریح کرد: رسول خدا(ص) در سخنانی فرمودند « بی شک فاطمه(س) پاره تن من است» و شاعر مشرق علامه اقبال لاهوری نیز در بیان عظمت حضرت فاطمه زهرا(س) می گوید:

مریم از یک نسبت عیسی عزیز

از سه نسبت حضرت زهرا عزیز

نور چشم رحمت للعالمین

آن امام اولین و آخرین

آن که جان در پیکر گیتی دمید

روزگار تازه آئین آفرید

بانوی آن تاجدار هل اتی

مرتضی مشکل گشا شیر خدا

پادشاه و کلبه ئی ایوان او

یک حسام و یک زره سامان او

مادر آن مرکز پرگار عشق

مادر آن کاروان سالار عشق

در این اجلاس افراد مختلف از اعضای حزب جمعیت علمای پاکستان شامل پیر سید محی الدین، محبوب کاظمی، پیر مصطفی اشرف رضوی، دکتر امجد حسین چشتی، پیر اختر رسول قادری، پیر اسلم حیدری، کرنل فاروق پیر امیر سلطان، صاحبزاده محمد نواز قاسم، پیر امجد گیلانی و پیر مناظر گیلانی نیز حضور داشتند.

محمد اسحاق از علمای برجسته اهل سنت در منطقه آزاد جامو و کشمیر نیز با انتشار بیانیه ای در واکنش به سخنان گستاخانه مولوی جلالی، تمامی پیروان مذهب اهل سنت را از اقامه نماز در پشت این فرد گستاخ منع کرد.

علامه سید سبطین سبزواری رئیس شورای علمای شیعه در ایالت پنجاب نیز سخنان گستاخ آمیز مولوی جلالی به ساحت مقدس حضرت صدیقه کبری(س) را به شدت محکوم نمود و آن را غیر قابل تحمل عنوان کرد.

وی افزود: حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی شرعی هرگونه توهین به مقدسات اهل سنت را حرام خواندند و توهین به ازواج حضرت رسول اکرم(ص) را توهین به ساحت خود حضرت عنوان کرد و با این اقدام خود تلاش قدرت های استعماری در برهم زدن وحدت بین شیعه و سنی را ناکام گذاشت.

وی تصریح کرد: محکوم نمودن یاوه گویی های مولوی اشرف جلالی توسط رهبران و علمای اهل سنت نشانه محبت برادران سنی به اهل بیت(علیهم السلام) است.

وی ابراز داشت: شورای علمای شیعه در مراکز پلیس شهرهای مختلف از جمله پاکپتن، پالیه، چکوال، لاهور، فیصل آباد و ... شکایت نامه هایی را علیه مولوی اشرف جلالی تنظیم کرده است، ما از دولت درخواست می کنیم با تشکیل پرونده علیه مولوی اشرف جلالی وی را بازداشت و به سزای اعمالش برساند.

ارسال نظر

 
1