خبر فوری

 
 
واکنش حسن رضا سهیل عضو مرکزی تیم اداره کننده تحصن شیعیان به کنفرانس خبری عامر فاروق معاون بازرس کل
کد خبر :733169754

17:45 1398/02/18


برچسب ها : پلیس, تحصن, شیعه, معاون بازرس کل, کراچی, کنفرانس خبری,

حسن رضا سهیل عضو مرکزی تیم اداره کننده تحصن شیعیان علیه ربودن افراد مقابل خانه ریاست جمهوری پاکستان طی بیانیه ای در واکنش به شکایت نامه تنظیم شده با عنوان خائن به وطن علیه تمامی شرکت کنندگان در تحصن گفت: دولت باید پاسخگو باشد و افرادی که جوانان ما را می ربایند را ظاهر سازد، این درخواست ما پابرجا خواهد ماند.


 

به گزارش راز نیوز، حسن رضا سهیل عضو مرکزی تیم اداره کننده تحصن شیعیان علیه ربودن افراد مقابل خانه ریاست جمهوری پاکستان طی بیانیه ای در واکنش به شکایت نامه تنظیم شده با عنوان خائن به وطن علیه تمامی شرکت کنندگان در تحصن گفت: دولت باید پاسخگو باشد و افرادی که جوانان ما را می ربایند را ظاهر سازد، این درخواست ما پابرجا خواهد ماند.

وی طی اشاره به کنفرانس خبری عامر فاروق معاون بازرس کل منطقه شرقی کراچی بیان داشت، وی در کنفرانس خود کشور همسایه را متهم به آموزش و تامین مالی افراد کرد که پاسخ آن در حیطه ی فعالیت ما نیست و خود آن کشور پاسخ کنفرانس خبری عامر فاروق را خواهد داد، اما نکته قابل توجه این است که معاون بازرس کل در سخنرانی خود نام جامعه شیعه را بر زبان جاری کرده و اظهار داشت که افراد دستگیر شده وابسته به مذهب شیعه هستند؛ چنین بیانیه ای نادر است و تاکنون چنین اتفاقی رخ نداده بود که پلیس مذهب افراد دستگیر شده را ظاهر کند. حسن رضا سهیل چنین سخنانی را توطئه ای علیه شیعه خواند و افزود، سخنان عامر فاروق اتهام و چالشی برای جامعه شیعه بوده که شیعیان این چالش را قبول و پاسخ آن را خواهند داد.

اینها در چالش خود شیعیان را خائن به وطن خود خوانده اند که باید بگویم براساس قرائن و شواهد کافی نیازی نیست که جامعه شیعه برای محبت خود به وطنش مدرک یا سندی ظاهر کند، شیعیان محب وطن هستند و آماده جان دادن برای وطنشان نیز هستند. این سیاست های شما است که مردم و اقوام را مجبور به اقداماتی کرده ، شما ها اقوام بلوچ، سندی و پشتون را در این کشور مجبور به دست بردن به اسلحه علیه ارتش و دولت کرده اید و خواستار آن هستید تا جوانان شیعه نیز در دام توطئه شما چنین اقدامی انجام دهند ، اما جوانان ما هوشیار و منظم بوده و در کنار رهبران و علمای خود ایستاده اند.

رضا سهیل تصریح داشت: در شکایت نامه ما را متهم به خیانت به کشور، جنگ علیه کشور و ایجاد ناامنی کرده اند، در پاسخ باید بگوییم که تمامی دنبال کنندگان این تحصن شاهد هستند که ما هیچگونه اقدامی که باعث وارد شدن خسارت جانی یا مالی شود انجام نداده ایم. این نحوه تفکر یزیدی است که از هرکس یا گروهی که بیمناک هستید را خائن خوانده و اتهامات دروغین به آنها نسبت دهید. با استقامت و شکیبایی شما تحصن کنندگان در آینده هیچ گونه عملیات ربودن افراد توسط نیروهای امنیتی رخ نخواهد داد زیرا خواسته شما قانونی، انسانی و حق است و کل کشور پاکستان در کنار شما و همصدا با شما خواهد بود، اما آنها مخالف این امر هستند و میگویند چون قدرت و اسلحه در دستان ما است شما نیز باید مطابق گفته های ما رفتار کنید. ما در این زمینه هیچ گونه موضع سیاسی نداریم و تنها درخواست ما آزادی افراد ربوده شده یا حاضر کردن آنها مقابل قانون و مجازات طبق قانون آنها است، ما در کنار مظلومین ایستاده ایم و درخواست خود را به سازمان ملل نیز ارسال کرده ایم و این شکایت خود را در دادگاه بین المللی مطرح خواهیم ساخت، تظاهراتی به حمایت از تحصن کراچی درحال انجام در اکثر نقاط جهان هستند. وی افزود: تحصن را در تاریخ 8 اردیبهشت ماه آغاز کردیم  و 10 اردیبهشت پیام هایی مبنی بر آنکه در نشستی با آنها مذاکرات کنیم برای ما ارسال کردند، اما ما پیشنهاد سازمان ها را رد کردیم زیرا ما رئیس جمهور را به عنوان مقام ارشد از جهت قانونی و عملی قبول داریم و تمامی اداره ها  وسازمان های پاکستان زیر نظر این مقام هستند. ما این تحصن را تا تاریخ 21 ماه رمضان ادامه خواهیم داد و درصورت عدم پذیرش درخواست های ما، این دولت جبر و ظلم نخواهد توانست به حکومت خود ادامه دهد، ما خواهان حاکمیت قانون هستیم نه قدرت ، در صورتیکه شیعیان حیدر کرار علیه السلام صدای فریاد خواهی مظلومین را بلند کنند قطعا ما خواهیم توانست جنبش های بلوچ و منظور پشتین را پشت سر گذاریم و اگر این تحصن و اعتراضات به راولپندی برسند، مقابل مقر اصلی ارتش تحصن و تظاهرات خواهیم نمود. ما پیروان میثم تمار و عمار یاسر ها هستیم، شما نمی توانید با چنین شکایت ها ما را بیمناک سازید، تاریخ شاهد است که حسینی ها همیشه پیروز میدان بودند.

گفتنی است پس از این سخنرانی، نیروهای پلیس صبح امروز محل تحصن شیعیان علیه ربودن افراد بیگناه، جنایات برخی سازمان ها و اقدامات غیر انسانی این سازمانها مقابل منزل ریاست جمهوری در کراچی را محاصره کرده و حسن رضا سهیل به همراه بیش از 50 نفر از افرادی را که درصدد شرکت در تحصن بودند را نیز دستگیر کردند. پس از آن یکی از اعضای تیم هفت نفره اداره کننده تحصن در پیامی ویدیویی از مردم خواستار عدم حضور در محل شد و بیان داشت که افراد در محله های خود تحصن را آغاز کنند.

ارسال نظر

 
1