خبر فوری

 
واکنش تند وزیر دفاع پاکستان به بیانیه مشترک واشنگتن-دهلی نو: آمریکا نقش مهمی در کاشت بذر تروریسم در منطقه داشته است
کد خبر :376093836

16:07 1402/04/02


برچسب ها : آمریکا و هند, اسلام آباد, پاکستان و آمریکا, پاکستان و هند, خواجه محمد آصف, مبارزه با تروریسم, وزیر دفاع پاکستان,

وزیر دفاع پاکستان در واکنش به بیانیه مشترک واشنگتن_دهلی نو، آمریکا را یکی از عوامل اصلی آغاز حضور تروریسم در منطقه دانست.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| وزیر دفاع پاکستان در واکنش به بیانیه مشترک واشنگتن_دهلی نو، آمریکا را یکی از عوامل اصلی آغاز حضور تروریسم در منطقه دانست.
بر اساس جزئیات منتشر شده، خواجه محمد آصف وزیر دفاع پاکستان طی اظهاراتی در واکنش به بیانیه مشترک دیدار نارندرا مودی و جو بایدن اظهار داشت: واشنگتن و یا جو بایدن باید پیش از صدور بیانیه مشترک تامل می کردند، این واشنگتن بود که صدور روادید برای مودی را به علت گسترش تروریسم در گجرات ممنوع کرده بود.
وی گفت: مودی رهبری یک جنبش تروریستی در منطقه کشمیر را بر عهده داشت، امروز نیز دستان وی به خون مسلمانان، مسیحیان و سیک ها آلوده است، آمریکا در زمان صدور این بیانیه جنایت علیه مردم کشمیر را فراموش کرد.
خواجه محمد آصف خاطرنشان کرد: آمریکا طی ۴۰ سال دو مرتبه مداخله ناموفق در منطقه داشته و پاکستان امروز نیز با میراث آمریکا در منطقه یعنی تروریسم دست و پنجه نرم می کند.
وی افزود: پاکستان در جنگ علیه تروریسم قربانیان زیادی داشته است و تا چندین دهه به صورت متداوم مشغول مقابله با تروریسم بود.
لازم به ذکر است در بیانیه مشترکی که پس از دیدار نارندرا مودی نخست وزیر هند با جو بایدن رییس جمهور آمریکا صادر شده بر لزوم مقابله اسلام آباد با تروریسم تأکید شده است.
در این بیانیه از پاکستان خواسته شده است اقدامات لازم و موثر برای مقابله با عناصر تروریستی که علیه هند فعالیت دارند را به کار بندد.
طبق این بیانیه، واشنگتن و دهلی نو بر عزم خود برای حمایت از یکدیگر در جنگ علیه تروریسم و محکوم نمودن هرگونه افراط گرایی و تروریسم تاکید کرده و اعلام داشتند علیه گروه های تروریستی القاعده، داعش، لشکر طیبه، جیش محمد، حزب المجاهدین و تمامی دیگر گروه‌های موجود در فهرست سازمان ملل متحد اقدام جدی صورت گیرد.
در این بیانیه آمده است مقامات آمریکا و هند ضمن محکوم کردن تروریسم فرا مرزی و جنگ نیابتی از پاکستان خواسته اند هرچه فوری عملیات موثری برای سرکوب تروریسم در مناطق خود را آغاز نماید تا عدم استفاده از خاک پاکستان برای حملات تروریستی تضمین گردد.

ارسال نظر

 
1