خبر فوری

 
واکنش اسلام آباد به ادعاهای طالبان مبنی بر استفاده پهپادهای آمریکایی از حریم پاکستان برای عملیات در افغانستان
کد خبر :295191599

11:16 1401/06/07


برچسب ها : ایمن الظواهری, پاکستان و افغانستان, پهپاد های آمریکایی, حمله پهپادی, دولت طالبان افغانستان, سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان, طالبان افغانستان, معاون وزیر دفاع افغانستان, وزارت امور خارجه پاکستان,

وزارت امور خارجه پاکستان ادعای مقامات طالبان افغانستان مبنی بر استفاده پهپادهای آمریکایی برای عملیات در افغانستان را رد و آن را بر خلاف عرف و موازین دیپلماتیک عنوان نمود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| وزارت امور خارجه پاکستان ادعای مقامات طالبان افغانستان مبنی بر استفاده پهپادهای آمریکایی برای عملیات در افغانستان را رد و آن را بر خلاف عرف و موازین دیپلماتیک عنوان نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، سخنگوی دستگاه دیپلماسی پاکستان در واکنش به ادعای ملا محمد یعقوب معاون وزیر دفاع طالبان در خصوص ورود پهپادهای آمریکایی به افغانستان از طریق حریم هوایی پاکستان ابراز داشت: اتهام زنی بی اساس مقامات افغانستان تأسف‌آور و بر خلاف موازین دیپلماتیک است.

وی افزود: شخص وزیر دفاع افغانستان در اظهارات گذشته خود اذعان داشته است که شواهد و مستندات مربوط به استفاده پهپادهای آمریکایی از حریم هوایی پاکستان برای عملیات ضد تروریستی در افغانستان دریافت نشده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان خاطرنشان کرد: اسلام آباد به استقلال تمامیت ارضی تمامی کشورهای جهان احترام می‌گذارد و هر نوع اقدام تروریستی را محکوم می‌کند.

لازم به ذکر است ملا محمد یعقوب معاون وزیر دفاع دولت طالبان افغانستان روز گذشته در اظهاراتی مدعی استفاده پهپادهای آمریکایی از حریم هوایی پاکستان برای عملیات در قلب افغانستان شد.

وی روز گذشته در نشست خبری عنوان داشت: طبق اطلاعات ما هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی از مسیر پاکستان وارد افغانستان می‌شوند و این پهپادها از حریم هوایی پاکستان استفاده می‌کنند، ما به پاکستان هشدار می‌دهیم از حریم هوایی خود علیه ما بهره برداری نکند.

پیش از این نیز به دنبال اعلام آمریکا مبنی بر قتل ایمن الظواهری سرکرده گروه تروریستی القاعده طی یک عملیات پهپادی، گمانه‌زنی هایی مبنی بر استفاده از حریم هوایی پاکستان در این عملیات صورت گرفت.

هم‌زمانی این رویداد با تماس تلفنی ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ستاد ارتش پاکستان با وندی شرمن قائم مقام وزارت امور خارجه آمریکا برای میانجیگری واشنگتن در زمینه اعطای وام یک میلیارد دلاری به پاکستان، گمانه‌زنی‌ها در خصوص مشارکت اسلام آباد و سازمان اطلاعاتی پاکستان در این عملیات را تقویت بخشید.

ارسال نظر

 
1