خبر فوری

 
 
میتسوهیرو وادا به عنوان سفیر جدید ژاپن در پاکستان منصوب شد
کد خبر :1431878518

11:18 1400/09/10


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و ژاپن, پنجاب, سفیر ژاپن, میتسوهیرو وادا,

میتسوهیرو وادا سفیر جدید ژاپن اعلام کرد: برای افزایش روابط دو جانبه پاکستان و ژاپن با تمام توان تلاش خواهم کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | میتسوهیرو وادا سفیر جدید ژاپن اعلام کرد: برای افزایش روابط دو جانبه پاکستان و ژاپن با تمام توان تلاش خواهم کرد.

وی افزود: سال آینده هفتادمین سالگر آغاز روابط دیپلماتیک بین پاکستان و ژاپن بوده و ما خواستار روابط دو جانبه پایدار، فعال و مرفه بین پاکستان و ژاپن هستیم. ما وظایف خود را به منظور افزایش همکاری های دو جانبه بین پاکستان و ژاپن در زمینه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و دفاعی و غیره، به طور کامل انجام خواهیم داد.

وی گفت: ایفای نقش برای افزایش روابط بین دو کشور پاکستان و ژاپن و کارکردن در کشوری با تاریخ و فرهنگ غنی برای من لذت بخش می باشد.

وی در ادامه گفت: آغاز همکاری های توسعه ای بین دو کشور در سال 1954 صورت گرفت و تاکنون ژاپن پس از آمریکا دومین حامی بزرگ پاکستان بوده است. ما متعهد به ارائه کمک به پاکستان برای توسعه اجتماعی و اقتصادی آن بوده و همکاری های اقتصادی برای افزایش همکاری بین دو کشور یکی از بخش های مهم می باشد.

وی همچنین گفت: در سال 2020 صادرات انبه تازه، خرما، نمک، میگو و برخی از محصولات دیگر پاکستان به ژاپن به طور قابل توجهی افزایش یافت. علاوه بر این شرکت های ژاپنی مستقر در پاکستان نیز روابط تجاری طولانی مدتی با پاکستان برقرار کرده و از طریق سرمایه گذاری های کلان و افزایش اشتغال، به توسعه اقتصاد پاکستان کمک کرده اند.

وی سپس گفت: رفت و آمد مردم پاکستان و ژاپن نیز در افزایش روابط دو کشور نقش مهمی داشته و متاسفانه رفت و آمد و فعالیت های اقتصادی بین دو کشور در چند سال اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا تا حد زیادی کاهش یافته است.

وی افزود: با این وجود ما تلاش های خود به منظور افزایش روابط مردم دو کشور با استفاده از همه ابزارهای موجود از جمله اینترنت، ادامه خواهیم داد.

ارسال نظر

 
1