خبر فوری

 
 

بلوچستان: به گزارش راز نیوز| دکتر عبدالحنان همت وابسته تجاری کنسولگری افغانستان در کویته با مقامات و اعضای اتاق صنایع و تجارت کویته دیدار کرد.

گفتنی است حاجی عبدالله اچکزئی رئیس اتاق تجارت و صنایع کویته (بلوچستان)، گل خلجی معاون اول، سید عبدالاحد معاون رئیس و دیگر مقامات در بدو ورود وابسته تجاری کنسولگری افغانستان ضمن استقبال از وی، اظهار داشتند: مقامات و اعضای اتاق تجارت از روز اول هرگونه تلاش برای گسترش روابط تجاری مستحکم با کشورهای همسایه را انجام داده اند و ما می خواهیم تجارت دوجانبه با کشور برادر اسلامی افغانستان بیشتر تقویت یابد و به همین منظور باز کردن بیشتر گیت های تجاری و کریدور ها نیاز روز می باشد.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع کویته ضمن تاکید بر فعال کردن گیت های تجاری بادینی و قمر الدین، اظهار داشت که تجارت دوجانبه در مرز بادینی برای چند ماه ادامه یافت، اما سپس دولت سابق افغانستان از وزارت امور خارجه و وزارت بازرگانی پاکستان خواست تا فعالیت های تجاری را متوقف کنند که تاکنون بسته است و باید اقدامات لازم جهت بازگشایی مجدد این گیت تجاری انجام شود. وی همچنین بر گام های بعدی برای رفع مشکلات و چالش های پیش روی افراد وابسته با صنعت و تجارت پاکستان در افغانستان تاکید کرد و درخواست کرد تا مرز مشترک پاکستان-افغانستان، چمن به صورت 24 ساعته برای فعالیت های بازرگانی باز شود.

 

حاجی عبدالله اچکزئی خاطر نشان ساخت که اوضاع و احوال هرگونه که باشد، باید رفت و آمد مردم و فعالیت های بازرگانی در مرز ها جریان داشته باشد.

 دکتر عبدالحنان همت وابسته تجاری کنسولگری افغانستان در کویته طی سخنرانی در این نشست که با محوریت "گسترش تجارت دوجانبه و مسائل و مشکلات در این زمینه" برگزار شد، با بیان اینکه افغانستان به دنبال روابط تجاری پایدار و طولانی مدت با پاکستان می باشد و هرگونه اقدامات لازم برای رشد تجارت دوجانبه میان دو کشور برادر اسلامی را انجام خواهیم داد، گفت: تجار نقش ستون فقرات را در اقتصاد کشور دارند که کاهش و پایان بخشیدن به مشکلات پیش روی آنها از اولویت های ما می باشد.

وی ضمن دعوت از هیئت وابسته به اتاق صنایع و تجارت بلوچستان برای سفر به افغانستان به منظور گفتگو با مقامات عالی رتبه و تجار افغانستان در جهت گسترش تجارت دوجانبه و مشکلات پیش رو، اظهار داشت: در مورد پاس های کریدور، پیام را به مقامات عالی افغانستان رسانده است و اقدامات در این زمینه درحال انجام می باشند.

ارسال نظر

 
1