خبر فوری

 
 
هیئت مردمی جهاوالان: حزب ملی بلوچستان و اختر مینگل در فعالیت های تروریستی نقش مستقیمی دارند
کد خبر :108181264

16:42 1399/11/05


برچسب ها : اختر مینگل, ارتش آزادی بخش بلوچ, بلوچ, بلوچستان, پاکستان, حزب ملی بلوچستان, مصونیت قضایی,

میر ابرار مینگل و میر شهزاد غلامانی رهبران هیئت مردمی جهاوالان در یک کنفرانس مطبوعاتی که در باشگاه مطبوعات کویته برگزار شد گفتند که دولت باید حضور حزب ملی بلوچستان و اختر مینگل در انتخابات را ممنوع کند و همچنین باید تحقیقات منظم درباره کارهای توسعه یافته با بودجه آنها انجام دهد.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز | میر ابرار مینگل و میر شهزاد غلامانی رهبران هیئت مردمی جهاوالان در یک کنفرانس مطبوعاتی که در باشگاه مطبوعات کویته برگزار شد گفتند که حزب ملی بلوچستان و گروه مینگل و رهبران آن در فعالیت های تروریستی نقش مستقیم دارند.

آنها افزودند که علاوه بر ممنوعیت فعالیت حزب ملی بلوچستان BNP، باید یک تحقیق منظم علیه آنها در دیوان عالی کشور انجام شود. اعضای حزب ملی بلوچستان از ترس محبوبیت هیئت عمومی جهاوالان، ادعاهای بی اساسی می کنند. ما می دانیم که کدام چهره های سیاسی در قاچاق، تروریسم، آدم ربایی و باجگیری دست دارند. در جلسه پارلمان یک عضو حزب ملی بلوچستان BNP تلاش کرد تا نام رئیس هیئت مدیره جهاوالان را بر پایه تروریست ها قرار دهد که تلاشش ناموفق بود. همچنین در گزارشی که به دست ما رسیده است ذکر شده که خبر از حضور لشکر بلوچستان و لشکر جهنگوی در کمپ منطقه وده داشت و نمایندگی آنها توسط رئیس همان حزب (حزب ملی بلوچستان) صورت گرفت.

رهبران هیئت مردمی جهاوالان اظهار داشتند که در گزارشی که در سال 2006 میلادی منتشر شد، شواهدی از دخالت ارتش آزادیبخش بلوچستان BLA در قاچاق اسلحه، مواد مخدر و سایر موارد به رهبری رئیس حزب ملی بلوچستان BNP وجود داشت، رئیس حزب ملی بلوچستان ملت بلوچ را فریب داد و آنها را گمراه کرد. اینها افرادی هستند که اولین کسانی بودند که انگلیسی ها را به رسمیت شناختند. در سال 1968 میلادی، همین افراد فرمان آشتی ملی(مصونیت قضایی) NRO را از ژنرال موسی گرفتند. در پرونده توطئه حیدرآباد، همین افراد سه سال زندانی شدند. در سال 1997 میلادی، هنگامی که اختر مینگل به عنوان وزیر ارشد بلوچستان انتخاب شد، برادرش جاوید مینگل از بلوچستان با میلیون ها دلار فساد مالی دستگیر شد. 117 نفر از پرسنل نظامی لیویز که وی در دوران تصدی خود استخدام کرده است هنوز در فعالیت های تروریستی دستگیر می شوند. ظفر حمل زئی که در حمله به سرتیپ عزیز نیز در سال 2006 نقش داشت کارمند سردار اختر مینگل است و وی فردی بود که در لیویز استخدام شد. اولین شخصی که توسط اختر مینگل در لیویز استخدام شد در یورش نیروهای وده دستگیر شد که نمونه بارز آن فردی به نام عمران، تروریست دستگیر شده ای است که پسر راننده اختر مینگل بود.

میر ابرار مینگل و میر شهزاد غلامانی بیان کردند که کریم کرد که در حمله انتحاری به خانه میر شفیق مینگل در سال 2011 نقش داشت، از همدستان سردار اختر مینگل بود که در عملیاتی توسط نیروهای نظامی کشته شد. در انتخابات 2018، حزب ملی بلوچستان BNP از عبدالغفور لانگوکو 85 ساله خواست تا به یک حزب سیاسی دیگر بپیوندد. با این حال، 33 درصد کمیسیون برای پروژه های توسعه در وده در نظر گرفته شده است. هر زمان که ما علیه سردار اختر مینگل مدارکی ارائه می دادیم، او همیشه آن را انکار نمی کرد بلکه از سازمان های تروریستی با سخن های مختلف حمایت می کرد، بنابراین ما از دادگاه عالی و دولت پاکستان می خواهیم تحقیقات علیه او را آغاز کنند و ما آماده ارائه شواهد علیه او هستیم.

شایان ذکر است که رهبران هیئت مردمی جهاوالان از کمیسیون انتخابات درخواست کردند که باید حضور حزب ملی بلوچستان و اختر مینگل در انتخابات را ممنوع کند و دولت همچنین باید تحقیقات منظم درباره کارهای توسعه یافته با بودجه آنها انجام دهد.

ارسال نظر

 
1