خبر فوری

 
هیئت عالی رتبه عربستان سعودی امروز به پاکستان خواهد آمد
کد خبر :1481292491

14:06 1397/07/08


برچسب ها : پاکستان, عربستان سعودی,

اسلام آباد : هیئت عالی رتبه عربستان سعودی برای افزایش روابط میان پاکستان و عربستان امروز وارد پاکستان خواهد شد.


اسلام آباد : هیئت عالی رتبه عربستان سعودی برای افزایش روابط میان پاکستان و عربستان امروز وارد پاکستان خواهد شد.

براساس گزارشات، این هیئت به مدت 6 روز در پاکستان اقامت خواهد داشت و تعدادی از قرار داد های مهم میان دوکشور پاکستان و عربستان سعودی نیز در این حین امضاء خواهد شد.

این هیئت عالی رتبه با نخست وزیر پاکستان و وزیر دارایی این کشور نیز ملاقات خواهد داشت. این هیئت براساس تصمیم گیری های عمران خان در عربستان سعودی بر ارائه نفت به پاکستان به طور کمک نیز توجه خواهد کرد .
درحال حاضر وضعیت اقتصادی پاکستان بسیار بحرانی است از طرفی افزایش قیمت نفت این بحران و فشار را بر دولت کنونی افزایش داده است. به همین دلیل عربستان سعودی نیز بر درخواست پاکستان مبنی بر دریافت نفت به عنوان کمک توجه خواهد کرد و پس از این سفر در این مورد تصمیم نیز خواهد گرفت.

با توجه به خبرهای منتشر شده در این زمینه، دو کشور، به همراه ساخت پالایشگاه نفت در بندر گوادر پاکستان، عرضه محصولات فرآورده های نفتی به پاکستان و 5 قرار داد مهم دیگر را امضاء خواهند کرد.

به گفته خبرگزاری ها، امکان دارد عربستان سعودی برای سرمایه گذاری در پروژه ریدوک بلوچستان پاکستان برای دستیابی به طلا و مس، خصوصی سازی دو نیروگاه LNG میان دوکشور و فراهم کردن کود فسفات برای پاکستان، نیز قرار دادهایی را امضاء کند.

هیئت عربستان سعودی در این سفر خود به پاکستان از بندر گوادر پاکستان و پروژه ریدوک بلوچستان نیز دیدن خواهد کرد.

لازم به ذکر است که عمران خان پس از به دست گرفتن سمت نخست وزیری پاکستان، در طی نخستین سفر خود به عربستان سعودی رفته و با پادشاه عربستان و مقامات دیگر این کشور ملاقات داشته است.

نخست وزیر پاکستان عمران خان با شاهزاده محمد بن سلمان نیز ملاقات کرده بود که در طی این ملاقات درمورد استحکام و افزایش روابط استراتژیک میان دوکشور بحث و گفت و گو شده بود.
علاوه بر آن لازم به ذکر است که عمران خان پادشاه و ولیعهد عربستان سعودی را به سفر پاکستان دعوت کرده بود که این دعوت از جانب آنها مورد قبول واقع شد.

ارسال نظر

 
1